وزیر راه گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل ریلی و جاده‌ای چابهار از اولویت‌های مهم دولت است و در این باره مذاکره جدی با راه آهن برای اتصال ریل به بندر چابها‌ر انجام شده است.

توسعه حمل ونقل ریلی و جاده‌ای چابهار از اولویت‌های دولت است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد اسلامی در کارگروه بررسی روند پیشرفت زیرساخت پروژه ریلی چابهار- سرخس اظهار داشت: اتصال ریل به چابهار از ضرورت‌های مهم است و باید با اختصاص اعتبار هر چه سریعتر راه آهن چابهار و جاده منتهی به این بندر متناسب با جایگاه و ظرفیت‌های ترانزیتی آن دیده شود.

وی گفت: ترانزیت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تجاری سیستان و بلوچستان است و باید اولویت جدی دولت در این زمینه باشد تا منجر به افزایش سهم اقتصاد حمل و نقل در این استان محروم باشیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیستان و بلوچستان محور توسعه ترانزیت در شرق کشور است و یکی از قدرت‌های هاب لجستیکی کشور باید در بندر چابهار شکل گیرد.

وی ادامه داد: اتصال زیر ساخت ریلی به این بندر، یک الزام و ضرورت برای اقتصاد کلان کشور محسوب می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه یک سوم ظرفیت لجستیکی کشور در بندر چابهار دیده شده است، خاطرنشان کرد: رشد بندر چابهار شتابان است و با توجه به جمعیت پذیری و افزایش سهم حمل ونقل دریایی در یک سال گذشته هر اقدام توسعه‌ای و زیرساختی در این منطقه باید بر پایه افق برنامه صورت گیرد.

اسلامی همچنین از ' الزام اختصاص بخشی از کالا‌های مواد معدنی سنگان به بندر چابهار ' خبر داد و مدیریت حمل و نقل جاده‌ای را از دیگر راهکار‌های ارتقای اقتصاد حمل و نقل در استان سیستان و بلوچستان برشمرد.

انتهای پیام/ع

وزیر راه در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار