مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: با توجه به کمبود کود شیمیایی عرضه برای دلالان کود از استان‌های همجوار فراهم‌شده و کود اوره را با ۲۰ تا ۲۵هزار اضافه بر قیمت اصلی در بازار کوهدشت به‌فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فرج‌علی امیری گفت: سهمیه اختصاص‌یافته به این شهرستان ۸ هزار و ۶۰۰ تن کود اوره و ۲ هزار و ۹۰۰ تن کود فسفاته است.

وی افزود: امسال باتوجه به مشکلات اقتصادی کود فسفاته به‌میزان لازم به شهرستان کوهدشت ارسال‌نشده و از سهمیه کود اوره حدود ۶ هزار تن به کوهدشت اختصاص یافته‌است.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت عنوان کرد: پس از اختصاص ۶۰ درصد کود اوره به این شهرستان به هر هکتار زمین آبی ۲ کیسه و هر هکتار کشت دیم یک کیسه کود اوره با بهای کارشناسی ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورزان طرف قرارداد تحویل داده شده‌است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش برای جذب ۴۰ درصد باقیمانده‌ی کود اوره ادامه دارد، بیان کرد: باتوجه به کمبود کود شیمیایی عرضه برای دلالان کود از استان‌های همجوار فراهم‌شده و کود اوره را با ۲۰ تا ۲۵ هزار اضافه بر قیمت اصلی در بازار کوهدشت به‌فروش می‌رسانند؛ هم‌چنین ممکن است که کشاورز مازاد کود خود را در بازار به‌فروش برساند و همین اقدام زمینه را برای بروز دلالان فراهم می‌کند.

امیری گفت: از دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم با برخورد با دلالان کود شیمیایی در کوهدشت در روند مطلوب توزیع آن ما را یاری کنند.

انتهای پیام/د

دلالان کود اوره را با ‌۲۵ هزار تومان اضافه بر قیمت ‌در بازار کوهدشت به‌فروش می‌رسانند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.