چهارمین کنگره علمی جوانان با موضوع مسائل اجتماعی جوانان از امروز ۷ اسفند به مدت دو روز در یزد برگزار می‌شود.

آغاز به کار چهارمین کنگره علمی جوانان در یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، چهارمین کنگره علمی جوانان با موضوع مسائل اجتماعی جوانان با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون ساماندهی امور جوانان، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.

مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در چهارمین کنگره علمی جوانان گفت: چهارمین کنگره علمی جوانان با موضوع مسائل اجتماعی جوانان از امروز ۷ اسفند به مدت دو روز در یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: تمام پژوهش‌های یزد کاربردی بوده و در کنگره‌های مختلف کشور تحلیل و بررسی میشود.

شریعتی گفت: چهارسال پیاپی استان یزد در حوزه پژوهش جوانان و ورزش در کنگره‌های مختلف کشور و در مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی را کسب کرده است.

فعالیت بیش از دویست تشکل در حوزه مشاغل نوپا

محمدمهدی تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این کنگره گفت: در حوزه جوانان افتخار می‌کنیم که بعد از ۴۰ سال، توجه مضاعف، تاکید رهبری و اتفاقات بزرگ و دستاورد‌های شگفتی صورت گرفته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در متن بیانیه رهبری خطاب مستقیم به جوانان است و اولین سازمان‌ها و نهاد‌هایی هم که به این بیانیه لبیک گفتند وزارت ورزش و جوانان، شخص وزیر و تشکل‌های جوانان در سراسر کشور بودند.

وی با تاکید بر اینکه این بیانیه نقشه راهی برای دستیابی انقلاب به پیشرفت‌های بسیار بالاتر است عنوان کرد: عملا تمام نکاتی که ایشان در بیانیه ذکر کردند جزو شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرد.

تندگویان تصریح کرد: خوشحالیم که امروز جوانان در کشور مجمع ملی تشکل‌های مردم نهاد را دارند و به عنوان اولین سند غیردولتی جوانان در استان یزد شروع به فعالیت کرده است.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: از مجموع دو هزار و ۲۰۰ تشکل فعال در استان یزد، ۲۵۶ تشکل در حوزه مشاغل نوپا در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه شرح وظایف این تشکل‌ها تولید اشتغال در حوزه جوانان است ادامه داد: ما کار جوانان را با خود جوانان انجام می‌دهیم و این پیشنهاد و شعاری است که در فعالیت‌های خود داریم.

تندگویان جوان‌گرایی را عاملی برای پویایی و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های کشور دانست و افزود: پیشنهادمان به دولت هم همین است که برای نجات کشور و عبور از بحران‌ها، باید بدنه کشور و دولت جوان شود.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باید در ادامه دولتی جوان داشته باشیم و پیشکسوتان به عنوان مشاور در کنار این جوانان حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: در حوزه جوانان و بحث گردشگری ۱۲۰ تشکل داریم و امروز شبکه ملی و بین‌المللی جوانان گردشگری در کشور وجود دارد و به دنبال انتقال دبیرخانه جوانان گردشگری به داخل کشور هستیم.

به گفته محمدرضا فضلی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش وجوانان، محور‌های این کنگره بهداشت و سلامت، اشتغال و مهارت‌آموزی، آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت، هویت، گروه‌های مرجع، رسانه و فضای مجازی، سرمایه اجتماعی و تحولات ازدواج است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار