به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان، جواد شعرباف مشاور عالی شهردار اصفهان اظهار کرد: این خط از شمال غربی اصفهان در جاده حبیب آباد آغاز میشود و در مسیر شهرک امام حسین (ع)، زینبیه، عاشق اصفهانی، میدان قدس، میدان امام علی (ع)، چهاراه شکرشکن، چهارراه فلسطین و میدان امام حسین (ع)، دارای ایستگاههایی خواهد بود.
وی ادامه داد: این ایستگاهها از محور خیابان طالقانی به بیمارستان کاشانی، از اتوبان شهید خرازی به خیابان مدرس نجفی امتداد مییابد و در نهایت به ایستگاه میدان شهدای خمینی شهر ختم خواهد شد.
مشاور عالی شهردار اصفهان تصریح کرد: طول خط دوم مترو از ایستگاه شهرک امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) ۷.۸ کیلومتر و از ایستگاه میدان امام علی (ع) تا خیابان مدرس نجفی ۶.۷ کیلومتر است که ساخت این دو بخش جزء اولویتهای ما در پروژه خط دوم قطار شهری اصفهان است.
وی با بیان اینکه احداث فاز اول خط دوم متروی اصفهان حدود یک سال است که آغاز شده و قرارداد ساخت چهار ایستگاه آن منعقد شده، گفت: این ایستگاهها شامل ایستگاههای شهرک امام حسین (ع) (دارک)، عاشق اصفهانی، زینبیه و عمان سامانی (مهدیه) است که عملیات اجرایی سازهنگهبان آنها از سال گذشته آغاز شده است.
شعرباف با اشاره به آغاز عملیات عمرانی حفاری تونل خط دوم متروی اصفهان و انعقاد قرارداد با پیمانکار در این زمینه، اظهار کرد: خرید کاترهد دستگاه "تی بی ام" نیز طی ماههای گذشته از سوی پیمانکار و طی قرارداد با یک شرکت آلمانی انجام شد و پس از حمل ترافیکی آن به شهر اصفهان و محل استقرار ماشین حفار، کاترهد نصب شد.
وی با بیان اینکه دو کاترهد طی این قرارداد خریداری شد، اما یک دستگاه آن از گمرک ترخیص شده است، افزود: به دلیل برخی مسائل مالی برای ترخیص هنوز موفق به ترخیص تیغه دوم نشده ایم که البته در آینده این دستگاه نیز ترخیص و به منظور افزایش سرعت کار در عملیات عمرانی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مشاور عالی شهردار اصفهان افزود: در حال انتخاب پیمانکار برای آغاز عملیات عمرانی از ایستگاه مدرس نجفی هستیم تا در میدان امام علی (ع) ایستگاهها به هم برسند.
وی از ساخت دو تونل رفت و برگشت از شهرک امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) در عملیات عمرانی خط دوم مترو اصفهان خبر داد و افزود: از میدان امام علی (ع) نیز یک تونل تا خیابان مدرس نجفی با دستگاه حفاری به قطر ۹ متر ساخته میشود.
شعرباف اظهارکرد: هزینه عملیات عمرانی از ایستگاه حبیب آباد با دپوی تجهیزات، تعمیرات و اجرای خط بیش از شش هزار میلیارد تومان است. همچنین هزینه خرید واگن و تجهیزات مخابراتی و برق مترو در خط دوم نیز ۶۰۰ میلیون یورو برآورد شده است؛ هزینه ساخت ایستگاههای مترو با شهرداری اصفهان است و دولت نیز باید هزینه تجهیزات قطار شهری را تامین کند.
مشاور عالی شهردار اصفهان افزود: در صورتی که عملیات عمرانی در خط دوم به خوبی پیش رود، ایستگاههای میدان امام حسین (ع) تا مدرس نجفی که شامل ۳.۵ کیلومتر و ۵ ایستگاه است با اولویت نخست بهره برداری خواهد شد و امیدواریم عملیات عمرانی این بخش هم از سال آینده آغاز شود؛ خط دو قطار شهری اصفهان از بلوار شهید غفاری واقع در زینبیه آغاز میشود و در ابتدای خیابان کهندژ خاتمه مییابد.