حجت الاسلام و المسلمین شهیدی گفت: بیش از سه میلیون و سیصد هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

۸۰ هزار نفر از خانواده‌های ایثارگر در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند/ بیش از ۳ ملیون و سیصد هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید در مراسم جایزه ملی ایثار که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد با اشاره به این جشنواره بیان کرد: اعلام می‌کنم که میزبان سال آینده این جشن حوزه علمیه خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید درباره دهه پنجم انقلاب اسلامی و بنیاد شهید گفت: اسفند سال ۵۸ با دید وسیعی بنیاد شهید تشکیل شد و تا آن سال و قبل از انقلاب ۳ هزار شهید داشتیم.

وی با اشاره به تعداد تمام شهدای ما در دوران انقلاب و پس از آن و پیش از آن اظهار کرد: تعداد شهدای تاریخ کشور ایران بیش از ۲۳۰ هزار نفر است و امروز ۵۶۲ هزار جانباز در کشور وجود دارد و حدود ۴۳ هزار نفر آزاده در بنیاد پرونده دارند و بیش از ۳ ملیون و سیصد هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه خانواده‌های چند شهیدی در کشور وجود دارد گفت: حتی آمار خانواده‌های ۱۰ شهید هم در کشور وجود دارند و ان‌ها شهدای بمباران هستند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اهمیت مسئله علم بیان کرد: سال ۶۵ امام فرمودند: فرزندان ایثارگران باید از کودکستان تا دانشگاه به بهترین وجه اداره شوند و وظیفه بنیاد حمایت از فرزندان است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما کمک کردن است گفت: باید راه ایثارگران را ادامه دهیم و وظیفه بنیاد رشد فرزندان ایثارگران است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: آینده کشور دست جوانان است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با اشاره به سهمیه فرزندان ایثارگران گفت: فکر می‌کنند که فرزندان ایثارگران فقط با سهمیه وارد دانشگاه می‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها بدون هیچ سهمیه‌ای در دانشگاه‌ها شرکت کردند

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه از ۵ میلیون فرزند ایثارگر حمایت کردیم گفت: ۲۵ درصد از افراد تحت پوشش ما دانشجویان ممتاز هستند و ۲هزار و هشتصد نفر از ایثارگران ما عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند وحدود ۲۷۰ هزار دانشجوی ایثارگر داریم و ۸۰ هزار نفر آن‌ها در دانشگاه آزاد هستند و در ۴ سال گذشته ۶۵ درصد فرزندان شاهد و ایثارگر رتبه زیر ۱۰۰ داشتند و است درست است که بگوییم تمام آن‌ها از سهمیه استفاده کردند؟ نفر اول کنکور انسانی امسال فرزند جانباز بوده است.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس بنیاد شهید در مراسم جایزه ملی ایثار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار