ساویچ:

برای ورزشکاران المپیک یک رویا و هدف است

سرمربی تیم ملی واترپلوی صربستان گفت: برای ورزشکاران المپیک یک رویا و هدف است و برای رسیدن به آن باید برنامه ریزی و تلاش کرد.

خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری واترپلو با حضور ساویچ سرمربی تیم ملی صربستان و چیریچ سرمربی تیم ملی ایران برگزار شد.

 محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص حضور دایان ساویچ سرمربی تیم ملی صربستان گفت: ساویچ و چیریچ ۱۳ سال در کنار هم در تیم ملی صربستان رقابت می‌کردند. ساویچ از سال ۲۰۱۴ سرمربی تیم ملی صربستان است و تا به اکنون تمام مدال هایش طلا بوده است.

در ادامه ساویچ مربی تیم ملی صربستان که برای برگزاری کلینیک به ایران آمده بود بیان کرد: از فدراسیون ایران تشکر می‌کنم. پیش از این از چیریچ سرمربی ایران تعریف‌های زیادی از ایران شنیده بودم. امیدوارم در ادامه با عقد تفاهم نامه بین دو کشور صربستان و ایران این همکاری دو جانبه ادامه یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۳ بازیکن ایرانی در لیگ صربستان بازی می‌کنند که به تیم‌های خود در لیگ بسیار کمک می‌کنند.

سرمربی صربستان گفت:در طول ۴ روزی که در ایران بودم ارتباط خوبی بین مردم دو کشور مشاهده کردم. این تفاهم دو جانبه می‌تواند گامی بزرگ برای دوستی بین دو کشور باشد.

وی گفت:ما دو مربی هستیم و ادامه همکاری‌های دو کشور بستگی به بودجه دو فدراسیون دارد، اما باید به این نکته اشاره کرد که هر دو خواهان همکاری دو جانبه هستند.

سرمربی صربستان گفت: صربستان بیشتر به خاطر نواک جوکوویچ تنیسور صربستانی معروف است. هر شخصی برای خود رویایی دارد و اکثر آن‌ها به رویاهایشان دست نمی‌یابند. برای ورزشکاران المپیک یک رویا و هدف است و برای رسیدن به آن باید برنامه ریزی و تلاش کرد. تفاوت صربستان با سایر کشور‌ها این است که ما همیشه به المپیک می‌رویم تا قهرمان شویم.

وی درباره ویژگی‌های مردم ایران در طول مدتی که در ایران بود اظهار کرد:مردم ایران بسیار مودب هستند و غذای فوق العاده‌ای دارند. آن‌ها با وجود آگاهی از مشکلات همیشه لبخند بر روی لب دارند. ما هم مثل مردم ایران در جهان با چهره بدی معرفی شده ایم، ولی تصویری که در اینجا مشاهده کردم کاملا مثبت بود.

دایان ساویچ گفت: توصیه‌ای به فدراسیون ایران ندارم و فقط به سرمربی ایران توصیه می‌کنم که او هم آن‌ها را می‌داند. همه‌ی اتفاقات باید گام به گام صورت بگیرد پس صبور باشید چرا که مربی بزرگی دارید.

وی گفت:خوش حالم که حضورم در ایران همراه با فینال لیگ برتر واترپلو شده است. اکنون نمی‌توانم درباره سطح آن‌ها حرفی بزنم و وقتی این فینال را مشاهده کردم می‌توانم نظرم را بیان کنم. همچنین این پایان آغاز یک دوستی بین دو کشور ایران و صربستان است.

ساویچ در ادامه نشست خبری گفت: ۸ تیم در جهان از واترپلو قدرتمندی برخوردار هستند و علاقه‌ای هم ندارند تا با تیم‌های متوسط و ضعیف بازی کنند. واترپلو صربستان نیز از سطح بالایی برخوردار نیست. می‌توان برای بهبود سطح تیم‌های ملی بانوان ایران و صربستان آن‌ها با یکدیگر تمرین کنند.

ساویچ درباره رقبای المپیک ۲۰۲۰ گفت: هر زمان که از انتخابی عبور کنیم می‌توانیم راجب سطح رقبای خودمان اظهار نظر کنیم.

وی افزود: چین، کره جنوبی، قزاقستان حریفان قدرتمند ایران در واترپلو محسوب می‌شوند. کره جنوبی که میزبانی مسابقات جهانی را بر عهده دارد و دارای سهمیه المپیک است. دو کشور چین و قزاقستان نیز در حال رقابت با یکدیگر هستند تا میزبانی المپیک را به دست بیاوند. حقیقت تلخ است، اما باید گفته شود. کشوری مب تواند سهمیه المپیک کسب کند که پول بیشتری را خرج کند.

ساویچ درباره تجهیزات ایران بیان کرد: تجهیزات ایران از صربستان نیز مجهز‌تر و به روز‌تر است.

وی درباره فوتبال صربستان گفت: مشکل فوتبال صربستان از تیم ملی نیست بلکه مشکلاتی در فدراسیون فوتبال وجود دارد که باید رفع شود. من نمیدانم چه کسانی پشت فوتبال صربستان هستند.

ساویچ در ادامه افزود: لیگ صربستان به خاطر انکه بازیکنان گشورمان در لیگ خارجی بازی می‌کنند از سطح متوسطی برخوردار است و با حضور بازیکنان ایرانی می‌تواند ارتقا سطح داشته باشد.

پایان حضور ساویچ در ایران شروعی دوباره است

چیریچ سرمربی تیم ملی ایران در ادامه نشست بیان کرد:از ساویچ قهرمان صربستانی که دعوت ما را برای حضور در ایران پذیرفت تشکر می‌کنم. من هم تاکید می‌کنم که پایان حضور ساویچ در ایران شروعی دوباره است. برگزاری کلینیک یک تجربه بسیار خوبی برای من محسوب می‌شود.

وی افزود: امیداوارم با بستن تفاهم نامه‌ی دو جانبه بین دو فدراسیون بازیکنان صربستان نیز در لیگ ایران بازی کنند و شاهد حضور مربیان و بازیکنان در دو کشور باشیم.

چیریچ گفت: دو تیم چین و قزاقستان رقابت کثیفی را بر سر میزبانی راه انداخته اند تا آخرین سهمیه آسیا را کسب کنند.

وی گفت: همکاری بین ایران و صربستان می‌تواند در تمام رده‌های سنی صورت بگیرد و امیدواریم که بازیکنان صربستانی نیز در ادامه‌ی این تفاهم همکاری دو جانبه به ایران بیایند و در لیگ ایران بازی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار