به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پس از پایان مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون قایقرانی و انتخاب علیرضا سهرابیان مقدم به عنوان رئیس جدید این فدراسیون برخلاف پیش بینی‌هایی که در روز‌های اخیر انجام شده بود، بیان کرد: شاهد برگزاری مجمع دموکراتیکی بودید و دوستانی که دنبال مهندسی انتخابات می‌گشتند امروز دیدند اینگونه نیست. هر فردی که احساس مسئولیت می‌کند نامزد شده و برنامه اش را به اعضای مجمع اعلام می‌کند تا رای اعضا را به دست آورد. امروز در رقابتی خیلی خوب برخی نامزدها انصراف دادند و در نهایت چهار نامزد که باقی ماندند برنامه هایشان را در مجمع ارائه کردند.

دیدید وزارت ورزش دنبال مهندسی انتخابات نبود

او ادامه داد: علیرضا سهرابیان با ۲۱ رای از مجموع ۳۸ رای اخذ شده به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد و گل محمدی هم ۱۷ رای آورد. دوستانی که در روز‌های اخیر پیگیر انتخابات قایقرانی بودند، تصور می‌کردند وزارت ورزش و جوانان دنبال نامزد خاصی است و می‌خواهد انتخابات را مهندسی کند. امروز دیدید که اینکونه نیست و رای برای اعضای مجمع است. هر انتخابی که آن‌ها انجام بدهند حمایت می‌کنیم. سهرابیان، گل محمدی و سایر نامزدها از چهره‌ها و مدیران ورزشی خوب کشورمان هستند، اما اقبال سهرابیان بیشتر بود و با برنامه‌ای که ارائه داد چهار رای بیشتر از گل محمدی آورد.

رئیس فدراسیون قایقرانی برای اجرای برنامه هایش نباید تنها به منابع دولتی تکیه کند

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: امیدوارم سهرابیان بتواند با ایجاد فرصت‌های مناسب برای تمام ظرفیت‌های قایقرانی اقدام کند تا تلاش چهاردهه‌ای افرادی مانند احمد دنیامالی و علیرضا امینی که سبب ایجاد جایگاهی خوب برای این رشته در آسیا شده و به همین دلیل باید از آن‌ها تشکر کنم، به ثمر برسد. سهرابیان مسئولیت خطیری برعهده گرفته و انتظارات از او بالا است. او برای بازی‌های آسیایی و المپیک باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند. طبیعی است اگر سهرابیان مقدم و روسای سایر فدراسیون‌ها اگر تنها تکیه شان به منابع دولتی باشد نمی‌توانند به برنامه‌های خود جامه عمل بپوشانند. به همین دلیل برای تحقق برنامه هایشان باید اتکای خود به منابع دولتی را کاهش داده و با جذب حامیان مالی و استفاده از سایر ظرفیت‌های کشور به هدف برسند.

باید از تمام ظرفیت‌های قایقرانی برای توسعه کمی و کیفی این رشته استفاده شود

او ادامه داد: ظرفیت قایقرانی کشورمان تنها دریاچه ورزشگاه آزادی نیست. سواحل خوبی در شمال و جنوب کشورمان داریم. سد‌ها و رودخانه‌های مختلفی شامل رودخانه‌های آرام و خروشان در استان‌های ایران وجود دارد. باید این ظرفیت‌ها را برای توسعه کمی و کیفی قایقرانی کشورمان به خدمت بگیریم.

برخی افراد خوششان می‌آید با چهار نفر صحبت کنند و بگویند وزارت ورزش از فلان نامزد حمایت می‌کند

داورزنی درباره اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان اهل مهندسی کردن انتخابات نیست یا اینکه مهندسی کردن بلد نیست، گفت: به هر حال نتیجه انتخابات را دیدید. این تعبیر غلط است بگوییم فلان انتخابات در فلان فدراسیون مهندسی شده است. انتخابات فدراسیون گلف که به تازگی برگزار شد به شکلی بود که در مرحله اول آن تعداد آرا بین ۳ نفر تقسیم شده بود و در نهایت یک نامزد انتخاب شد. این شرایطی است که دوستان ما باید قبول کنند. هر نامزد با برخی افراد ارتباط دارد و برای اخذ رای با آن‌ها تماس می‌گیرد. فلسفه رقابت‌های انتخاباتی چنین بحث‌هایی را هم به دنبال دارد. وزارت ورزش و جوانان و حوزه قهرمانی وزارت خانه شرایط ثبت نام نامزدها را فراهم می‌کند و پس از فرآیند بررسی صلاحیت ها، انتخابات انجام می‌شود. روسای هیئت‌های استانی، نماینده ورزشکاران و مربیان در انتخابات تعیین کننده هستند و ما با هیچکس صحبت و لابی نمی‌کنیم. برخی افراد خوششان می‌آید که با چهار نفر صحبت کنند و بگویند وزارت ورزش از فلان نامزد حمایت می‌کند.

او ادامه داد: دیدید در فدراسیون قایقرانی انتخابات دموکراتیکی برگزار شد و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به نظر مجمع احترام گذاشتند. هر شخص دیگری هم انتخاب می‌شد همین شرایط وجود داشت. یک نفر از اعضای مجمع از طریق وزارت ورزش با کسی لابی نکرده و تماس نکرفته است. برای ما مهم این بود که تائید صلاحیت شدگان در رقابتی سالم برنامه‌های خود را ارائه کنند و رای مجمع مورد احترام وزارت ورزش است.

تمام نامزدهای فدراسیون قایقرانی در سفر‌های استانی برنامه هایشان را ارائه کردند

داورزنی درباره اینکه با توجه به قوانین انتخابات هر نامزد می‌تواند ۱۵ روز پیش از برگزاری مجمع تبلیغات انجام بدهد، اما چگونه تنها ۲ روز پس از اعلام اسامی نامزدها ریاست فدراسیون قایقرانی این انتخابات برگزار شد، گفت: ۲ روز پیش فهرست نهایی نامزدها در سایت درج شد، اما تک تک آن‌ها از تائید صلاحیت شدنشان از سوی حراست وزارت ورزش اطلاع داشتند و در این مدت با حضور در سفر‌های استانی برنامه هایشان را ارائه کردند. ۱۵ روز قبل تمام نامزدها از تائید شدن خود مطلع بودند.

مخالف حضور ناظر فدراسیون جهانی در انتخابات جودو هستیم

او درباره ارسال نامه به فدراسیون جهانی جودو برای اعزام ناظر جهت حضور در انتخابات این فدراسیون بیان کرد: حضور نماینده فدراسیون جهانی در انتخابات جودو منتفی شد، اما با ارسال نامه برای حضور ناظر مخالف هستیم. اینجا ایران است و دستگاه نظارتی دارد. ما در چارچوب قوانین داخلی کشور فعالیت می‌کنیم. مجمع فدراسیون جودو بدون حضور نماینده فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و هر نفری که در مجمع ۲۵ اسفند انتخاب شود مورد حمایت وزارت ورزش است.

داورزنی درباره اتمام مهلت ۶ ماهه برای ثبت نام نامزدها فدراسیون تنیس اظهار داشت: نگران این موضوع نباشید.

در فصل بهار مجمع فدراسیون والیبال را برگزار می‌کنیم

او درباره انتخابات فدراسیون والیبال گفت: با توجه به زمان بندی وزارت ورزش انتخابات فدراسیون کشتی، ورزش‌های رزمی و والیبال طبق برنامه پیش می‌رود. این فدراسیون‌ها کار خود را انجام می‌دهند. لیگ والیبال رو به اتمام است و اردو‌های تیم ملی به زودی شروع می‌شود. سعی می‌کنیم در فصل بهار مجمع والیبال را هم برگزار کنیم.

افرادی می‌توانند مسئولیت فدراسیون‌های ملی چوگان را برعهده بگیرند که عضوی از خانواده این رشته باشند

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره تائید صلاحیت یاشار بی غم، سرپرست فدراسیون چوگان برای حضور در انتخابات این فدراسیون گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که در برخی فدراسیون‌ها وجود دارد افرادی را که می‌خواستیم به عنوان سرپرست آن‌ها انتخاب کنیم این تصور به وجود می‌آمد که وزارت ورزش روی برخی افراد نظر خاصی دارد، اما خود سرپرست‌ها پیش از انتخابشان تعهد می‌دادند که قصد نامزد شدن در انتخابات را ندارند. طبیعی است برای برخی فدراسیون‌ها سرپرست انتخاب می‌کنیم تا کار‌ها را انجام بدهد. مشکلمان این است که برخی رشته‌ها الزامات دیگری دارند. در رشته چوگان، فدراسیون جهانی این رشته اعلام کرده طبق اساسنامه فدراسیون جهانی افرادی می‌توانند مسئولیت فدراسیون‌های ملی را برعهده بگیرند که عضو خانواده چوگان بوده یا سابقه بازی یا حضور در این رشته را داشته باشند. بنابراین این موضوع محدودیتی برای ما ایجاد می‌کند و فکر می‌کنم اکنون تنها سه نامزد شرایط حضور در انتخابات چوگان را دارند. درباره زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون تصمیم گیری نکرده ایم، اما نگران نباشید و سعی می‌کنیم تا پایان فصل بهار فدراسیونی نباشد که با سرپرست اداره شود و برای تمام فدراسیون‌ها رئیس انتخاب می‌شود.

وزیر ورزش درباره انتخاب اعضای هیئت مدیره پرسپولیس پاسخگو است

داورزنی درباره آخرین وضعیت انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بیان کرد: این موضوع را باید از مسعود سلطانی فر بپرسید. قرار بود اعضای هیئت مدیره پرسپولیس در چند روز اخیر معرفی شوند، اما خبری از زمان دقیق این موضوع ندارم.

وزارت ورزش در فوتبال نقش نظارتی دارد

او درباره مطرح شدن گزینه هایی، چون لورن بلان و وینچنتزو مونتلا برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران گفت: ۵۰ فدراسیون داریم که برخی از آن‌ها شرایط خاصی دارند. منطقی نمی‌دانیم وزارت ورزش بخواهد در انتخاب سرمربی و مسائل داخلی فدراسیون‌ها دخالت کند. بالاترین مجمع تصمیم گیری در هر فدراسیون مجمع آن است و اینکه هیئت رئیسه‌ای انتخاب و کمیته فنی‌ای تشکیل می‌شود برای همین کار‌ها است. وزارت ورزش نقش نظارتی عالی در مجموعه فوتبال دارد و به هر ترتیب فدراسیون‌ها باید در چارچوب اصول و برنامه‌های کلی ورزش کشور حرکت کنند، اما اینکه وزارت ورزش بخواهد در انتخاب سرمربی و سرپرست تیم ها، تدوین و اجرای برنامه‌های هر فدراسیون ورود کند به صلاح ورزش نیست. فدراسیون‌های مختلف ما پاسخگوی عملکرد خودشان هستند. طبیعی است اگر جایی انتظار می‌رود فدراسیون پاسخگو باشد باید رابطه اختیار و مسئولیتش را هم حفظ کرد. باید به فدراسیون اختیار بدهیم که سرمربی تیم ملی را خودش انتخاب کند و تازه اگر سرمربی هم انتخاب شود باید اعضای کادرش را خودش انتخاب کند. در تمام دنیا اینگونه است. این نیست که ما وارد جزئیات هر فدراسیون مانند انتخاب سرمربی، کادرفنی شویم و پس از آن به این موضوع ورود کنیم که این بازیکن شایسته‌تر از فلان بازیکن است. اجازه بدهید این مسائل از سوی خود فدراسیون‌ها صورت بگیرد و وزارت ورزش همان نقش نظارتی عالی اش را داشته باشد.

دخالت در امور فدراسیون‌ها با منشور المپیک سازگاری ندارد

داورزنی درباره اینکه پس چگونه فدراسیون‌ها هر زمان بودجه بخواهد سراغ وزارت ورزش می‌آید بیان کرد: موظف هستیم از برنامه تمام فدراسیون‌ها حمایت کنیم، اما اینکه بخواهیم با این حمایت مالی در ریز تصمیم‌های آن‌ها هم دخالت کنیم با منشور المپیک سازگاری ندارد.

او درباره احتمال حمایت وزارت ورزش و جوانان از علی مرادی برای حضور در انتخابات فدراسیون وزنه برداری گفت: ثبت‌نام کاندیدا‌ها انجام شده و کار ثبت‌نام از نامزد‌ها روز گذشته به پایان رسیده است.

داورزنی درباره احتمال بازگشتش به والیبال بیان کرد: به والیبال باز نمی‌گردم، اما به این رشته کمک می‌کنم.


بیشتر بخوانید

انصراف سوری چهار نامزد در مجمع انتخاباتی قایقرانی / علیرضا سهرابیان مقدم رئیس شد + حواشی

رئیس بازنشسته فدراسیون قایقرانی از سمت خود کناره‌گیری


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار