وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگویی با مایک پمپیو، همتای آمریکایی خود گفته است که حمله هند به پاکستان روند صلح افغانستان را تخریب می کند.

وزیر خارجه پاکستان: حمله هند به پاکستان روند صلح افغانستان را تخریب می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگویی با مایک پمپیو، همتای آمریکایی خود گفته است که حمله هند به پاکستان روند صلح افغانستان را تخریب می کند.

قریشی درباره جزئیات تماس تلفنی خود با پمپیو در صفحه فیسبوکش نوشته است: «ما قبلا کشورهای جهان را از اراده هند آگاه ساخته بودیم، پاکستان به تحکیم صلح و ثبات در منطقه متعهد است و با وجود تهدیدات متواتر هند، رفتار مسئولانه‌ای در پیش گرفته است.»

وی افزود: «حمله هند، می‌تواند تلاش‌های احیای صلح در افغانستان را متاثر سازد. ما این اقدام هند را شدیدا نکوهش می‌کنیم و انتظار داریم که ایالات متحده امریکا، نقش خود را در این عرصه بازی کند.»

پس از حمله تروریستی دو هفته پیش بر سربازان هندی در منطقه کشمیر تحت اداره هند، تنش میان دو کشور همسایه بالا گرفته است.

در آن حمله انتحاری 44 سرباز هندی کشته و 46 سرباز دیگر زخمی شده بودند. مسئولیت این حمله را جیش محمد بر عهده گرفت.

دولت هند، پاکستان را مقصر این حمله دانسته و اعلام کرده جیش محمد در پاکستان فعالیت دارد و توسط دولت پاکستان حمایت می‌شود.

پیش از این سفیر پاکستان در کابل نیز در واکنش به افزایش تنش بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد گفته بود که این تنش‌ها می‌تواند روند صلح افغانستان را متاثر سازد اما حکومت افغانستان به این اظهارات واکنش تند نشان داده و با فراخواندن سفیر پاکستان، این اظهارات را غیرمنطقی خواند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار