معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: یکی از انتظارات عمده مردم شهر‌های بزرگ از مدیریت شهری، دسترسی سریع و راحت به مراکز فرهنگی و هنری است.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد که در حاشیه آیین بهره برداری از بزرگترین آمفی تئاتر روباز کشور (پردیس هنر) در اصفهان اظهار کرد: انتظارات مردم در کلانشهر‌ها و شهر‌های بزرگ از مدیریت شهری بسیار متنوع شده و ارایه خدمات در موضوعات فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی از جمله آنهاست و یکی از شاخص‌های شهر‌های توسعه یافته، داشتن زیرساخت‌ها و برنامه‌های کاربردی شهرداری‌ها در این موضوعات به منظور دسترسی آسان و سریع شهروندان به این مراکز می‌باشد.

وی افزود: علی رغم لحاظ شدن توسعه امور فرهنگی و هنری در برنامه‌های شهرداری‌ها و تاسیس مراکز خاص این موضوعات ولی شهر‌های بزرگ همچنان نیازمند افزایش سرانه‌های مرتبط با این موضوعات هستند بنابراین ضرورت دارد در گام دوم در فعالیت‌های فرهنگی، هنری شهرداری‌ها آسیب شناسی‌ها و بازنگری‌های لازم صورت گیرد تا زمینه ایجاد تحول در این حوزه فراهم شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: وضعیت کلانشهر‌ها و شهر‌های بزرگ در این موضوعات متفاوت است و با توجه به افزایش جمعیت شهرنشین، زیرساخت‌های فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی باید در تمامی محلات شهر ایجاد و در عین حال الگو‌ها و نمونه‌های ناب و ملی این موضوعات را باید مدنظر قرارداده و به شهروندان و گردشگران داخلی وخارجی عرضه نمایند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به بهره برداری از بزرگترین آمفی تئاتر روباز کشور (پردیس هنر) در اصفهان گفت: این شهر سرشار از هنرمندان بی بدیل است که امکان عرضه فعالیت‌های خود را ندارند و پردیس هنر با چنین رویکردی طراحی شده و برپایی بازارچه‌های شبانه هنری از پتانسیل‌های دیگر این مجموعه است.

جمالی نژاد همچنین با بیان اینکه میدان امام یکی از نقاطی بود که موجب توسعه روابط اجتماعی شهر خلاق اصفهان شد، گفت: رابطه بین ثروت انسانی شهر در عرصه هنر و میزان امکانات عرصه هنری از نشانه‌های توسعه پایدار شهر است و پردیس هنر می‌تواند کارکرد موثری در عرصه هنر این شهر داشته باشد.

وی با تاکید براینکه تصدی گری فرهنگی را حتی المقدور باید به اهالی این بخش و تشکل‌های غیردولتی و فعالان و دست اندرکاران این عرصه واگذار نمود، همچنین پیشنهاد کرد که اداره پردیس هنر به دست هنرمندان شهر سپرده شود و شورایی برای سیاستگذاری پردیس هنر با حضور هنرمندان شاخص و پیشکسوت و جوانان اهل فرهنگ و هنر تشکیل و مدیریت شهری با کمک این شورا، پردیس را اداره نماید.

جمالی نژاد با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی وهنری و اجتماعی که توسط مردم، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی انجام شده، علاوه بر کیفیت بهتر، تاثیر زیادی هم داشته، گفت: برخی اولویت‌های حوزه مدیریت شهری در گام دوم عبارت از توزیع عادلانه امکانات و خدمات در تمامی مناطق شهرها، تقویت شورا‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، افزایش مشارکت‌های مردمی، بکارگیری ایده‌های خلاقانه و کارآفرین جوانان و شرکت‌های دانش بنیان، همکاری در ترویج سبک زندگی و فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و ارزش‌های معنوی و اخلاق می‌باشد؛ بنابراین برنامه ریزی برای انجام فعالیت‌های خلاقانه فرهنگی و هنری با محور مردم باید در اولویت شهرداری‌ها و شورا‌ها در این گام از انقلاب باشد.

شایان ذکر است؛ بهره برداری از بزرگترین آمفی تئاتر روباز کشور (پردیس هنر) در اصفهان با صرف ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است. پردیس هنر اصفهان با سه هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت شامل بخش‌های متعدد، سالن آمفی تئاتر روباز، دالان بهشت، برج آب، چندین آبشار مصنوعی، آبنما با رقص نور در محوطه و فرش گل است.

عملیات اجرایی این طرح که دارای مساحت ۷۵ هزار مترمربعی است از اسفندماه سال ۹۵ و‌در زمان تصدی شهرداری اصفهان توسط جمالی نژاد آغاز و پس از ۲۴ ماه تلاش در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

شهرداری اصفهان فضایی از حاشیه زاینده رود که در اختیار شهروندان قرار نداشت را به چنین فضایی تبدیل کرده است از این رو انتظار می‌رود این پردیس به یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی و هنری شهر اصفهان تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار