فعالیت ۵۷۰۰ فعال قرآنی در همدان

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ، از فعالیت ۵۷۰۰ فعال قرآنی در قالب ۳۵ موسسه خبرداد.

فعالیت ۵۷۰۰ فعال قرآنی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرادی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از فعالیت  ۵۷۰۰ فعال قرآنی در ۳۵ موسسه قرآنی خبرداد و گفت: ۵۹۱ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان همدان فعال است که بیشتر برنامه‌های آن‌ها در حوزه قرآن است.

وی از برگزاری آزمون قرآن کریم همزمان با سراسر کشور فردا(نهم اسفند )در شهرهای مختلف استان خبر داد وافزود : مرحله دوم این آزمون هم به‌صورت حضوری و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه ، از۱۱ تا ۱۶ اسفند ماه  برگزار می‌شود.
 
مرادی افزود: این دوره از مسابقات با شرکت ۲ هزار و ۲۱۷ نفر در سطح استان همدان در سه رشته حفظ کل و جز ۳۰ قرآن کریم ، مفاهیم  و معارف اهل بیت علیهم السلام در ۸ حوزه امتحانی و ۸ شهرستان  برگزار می‌شود.
 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در شهر همدان یک هزار و ۲۷۰ نفر است، گفت: این مسابقات در شهر همدان به میزبانی دبیرستان  شهید حاجی بابایی برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سطح استان ثبت نام کردند افزود: امسال آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت سه دستگاه اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
 
مرادی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۱۴۰ میلیون تومان به کانون فرهنگی مساجد اعتبار تخصیص داده شده است، گفت: در سال ۹۸ برای برنامه‌های قرآنی اعتبار و بودجه مناسبی در نظر گرفته شده است.
 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به برگزاری جشنواره آیات قرآنی در همدان هم اشاره کرد و گفت: این جشنواره  اوایل اردیبهشت ماه سال آینده به صورت کشوری و همزمان در همدان برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/د.ا

برگزاری مسابقات قرآن کریم در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.