مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی خراسان شمالی گفت: هیات علمی از دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان هفته آینده به استان سفر می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدرضا موفق مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی خراسان شمالی گفت: زمان سفر دو روزه هیات علمی کشور قرقیزستان به استان ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه پیش بینی شده و قرار است در این سفر ظرفیت‌های استان برای همکاری در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی با این کشور بررسی شود.

وی افزود: این سفر با پیگیری‌های جهاد دانشگاهی استان انجام می‌شود و محور همکاری در زمینه‌های مختلف همچون ایجاد مرکز درمانی بویژه درمان ناباروری ، ایجاد مرکز آموزش و تولید قارچ خوراکی و دارویی ، توریسم درمانی ، مطالعه علمی و ژنتیکی اسب ، تاسیس دانشگاه مشترک و آی. تی است.

موفق گفت: در این سفر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود برای همکاری خراسان شمالی با کشور قرقیزستان بررسی می‌شود.

قرقیزستان، کشوری محصور در خشکی و در آسیای مرکزی است و با اشتراک‌های تاریخی و فرهنگی و دیدگاه‌های سیاسی نزدیک با جمهوری اسلامی ایران دارای شرایط مساعدی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی است.

روابط ایران با جمهوری قرقیزستان به دلایل گوناگون تاریخی، سیاسی و فرهنگی دارای اهمیت است. وجود اشتراک‌های تاریخی و قرارگرفتن در حوزه تمدنی ایران و مسیر جاده ابریشم از جمله انگیزه‌ها برای تحکیم روابط ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام / ب 

سفر هیات علمی از قرقیزستان به خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.