عسگری گفت: در استان مشکل منابع مالی برای تسهیلات به بخش خصوصی وجود ندارد و تسهیلات ارزان قیمت داده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر در رابطه با توانمندی ها و مشکلات اتحادیه‌ها و شرکت های تعاونی استان گفت: بخش تعاون از ظرفیت‌هایی است که باید بیش از گذشته بالفعل شود و در قانون اساسی هم بر این امر تصریح شده است.

وی افزود: دولت بدنبال تقویت تعاونی‌هاست و برای تحقق این امر تلاش می‌نماید.

عسگری با بیان اینکه علم اقتصاد می‌گوید، ورود دولت حتی در بهترین شکل آن به نفع اقتصاد نیست و در هیچ جای دنیا نیز تا این اندازه اداره و امضا و فرآیند و ندارد ادامه داد: از طرفی باید انتظارت‌مان از دولت هم معقول و منطقی باشد و باید به خود بیایم و ظرفیت‌های مغفول و دست نخورده داخلی را شناسایی و بارور کنیم.

معاون اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: در استان مشکل منابع مالی برای تسهیلات به بخش خصوصی نداریم و تسهیلات ارزان قیمت و افراد شاخص در استان داریم، اما باید با هم تلاش کنیم تا این عوامل با هم هم‌افزا شوند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم اتاق تعاون و تعاونی‌ها دارای پویایی و بروزرسانی بر اساس اقتضائات زمانی به جلو بروند و خود را با شرایط زمانی و مکانی تطبیق دهند.

حشمت الله عسگری با اشاره به تعریف توسعه در استان گفت: برای توسعه استان باید همه تعریف‌مان را از توسعه یکی کنیم و به یک فهم مشترک برسیم و باید به دنبال فکر و ایده جدید باشیم و از کلی گویی پرهیز کنیم.

وی افزود: ظرفیت اتحادیه‌ها مغفول مانده است و باید به سمتی برود که ظرفیت حمل و نقل در اختیار اتحادیه‌ها در قالب زنجیره تولید قرار گیرد.

 عسگری در پایان تاکید کرد: هر شخص، گروه و یا صنفی ، گرانفروشی کند باید با آن برخورد شود و هیچ تعارفی هم با کسی نداریم.

انتهای پیام / گ

نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر در رابطه با توانمندی ها و مشکلات اتحادیه‌ها و شرکت های تعاونی استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار