طرح‌ راه اندازی فاضلاب در روستا‌های استان فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بوستانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس گفت: طرح‌های راه اندازی فاضلاب در روستا‌های این استان شروع شده و این رویکرد موجب تحول در توسعه روستا‌ها و بهره مندی روستاییان از فرصت‌های عادلانه در برخورداری از مواهب توسعه می‌شود.

وی افزود: مشکلات تامین آب در مناطق روستایی و چالش‌های خشکسالی و کم آبی موجب شده بود تا موضوع احداث فاضلاب در مناطق روستایی کمرنگ شود، اما در سال‌های اخیر با عزم جدی در این عرصه مطالعات طرح‌های احداث فاضلاب روستایی در ۵ روستای استان فارس دنبال شده است.

بوستانی ادامه داد: طرح احداث فاضلاب در روستای دشتک شهرستان مرودشت از جمله طرح‌هایی است که مراحل پایانی اجرا را می‌گذراند و امیدواریم شهریور ماه سال ۹۸ به عنوان نخستین طرح فاضلاب روستایی استان فارس افتتاح شود.

وی اضافه کرد: روستای دشتک از جمله روستا‌های هدف گردشگری با جاذبه‌ها و مواهب طبیعی کم نظیر است و اجرای طرح فاضلاب روستایی در این منطقه قطعا بر قابلیت‌های توسعه آن خواهد افزود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس اضافه کرد: مطالعات این طرح همچنین در روستا‌های دوسیران کازرون، رحمت آباد شیراز، حسن آباد و شهرمیان اقلید آغاز شده و با بهره گیری از وام‌های بانک توسعه اسلامی همه طرح‌ها اجرایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه پایدارترین منبع تامین آب به ویژه در شرایط خشکسالی، توسعه فاضلاب و استفاده از پساب است، گفت:در روستای دشتک و روستا‌های یاد شده با استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب پساب‌های فاضلاب به چرخه استفاده کشاورزی باز می‌گردد.

بوستانی با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست کشوری در پیگیری و اجرای طرح‌های فاضلاب روستایی دارد، ظرفیت استفاده از طرح فاضلاب در روستای دشتک را حدود ۴۵۰ مشترک در گام نخست اعلام کرد و گفت: با بهره گیری از وام بانک توسعه اسلامی طرح احداث فاضلاب در روستا‌های شهید آباد خرم بید، کافتر اقلید و لایزنگان شهرستان داراب نیز مطالعه و اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/م

طرح‌ راه اندازی فاضلاب در روستاهای فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.