استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره برداری مطلوب از ۲ پروژه مهم تایر هامون در حوزه سیستان و بافت بلوچ در حوزه بلوچستان از جمله پروژه‌های مهم نقش آفرین در ایجاد اشتغال نیازمند توجه ویژه هستند .

۲ پروژه مهم تایر هامون و بافت بلوچ نیازمند توجه ویژه هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه حمایت و توسعه طرح‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر صمت در سرسرای استانداری این استان تاکید کرد: باید همه با هم برای جبران عقب ماندگی‌های این استان تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به برخی تخصیص‌ها در یک برهه زمانی و محروم ماندن این استان از دریافت آن ضروریست برای پیشرفت سیستان و بلوچستان بیش از پیش تلاش و توجه شود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری به ویژه در حوزه صنعت و معدن است که باید با یک نگاه ویژه از سوی دولت این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها شکوفا شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود معادن غنی در سیستان وبلوچستان افزود: در این حوزه ظرفیت‌های بی نظیری در این استان وجود دارد که نیاز است با سرعت دادن کار اکتشاف و تسهیل در روند جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای بهره برداری از این معادن به پیشرفت و توسعه استان کمک کرد.

موهبتی ادامه داد: در حوزه زیر ساخت‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید با عزم جدی و همکاری تمامی دست اندرکاران بر طرف شود.

وی توجه به بخش خصوصی را مهم دانست و گفت: توجه به بخش خصوصی و بر طرف کردن موانع این گروه باعث جذب سرمایه گذاری در این استان و بهبود اشتغال و توسعه منطقه خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان توجه به آموزش نیرو‌های بومی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید در کنار استفاده از نیرو‌های کار آمد کشوری از افراد بومی این منطقه نیز در جهت یادگیری و به کارگیری آنان در حوزه‌های مختلف به ویژه معدن برنامه ریزی کرد تا در آینده از دانش این افراد در کشور‌های همسایه نیز استفاده شود.


انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری به ویژه در حوزه صنعت و معدن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار