استاندار کرمانشاه

با هم‌افزایی میتوانیم مسیر توسعه استان را کوتاهتر کنیم

استاندار کرمانشاه گفت:به هیچ وجه دنبال تقابل با مجمع نمایندگان نیستیم، چرا که تقابل و تنش باعث فرصت‌سوزی و زیان مردم استان میشود. با هم‌افزایی میتوانیم مسیر توسعه استان را کوتاهتر کنیم.

با هم‌افزایی میتوانیم مسیر توسعه استان را کوتاهتر کنیم/به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بازوند استاندار کرمانشاه در نشست با شورای هماهنگی اصلاح طلبان با استان گفت: درخصوص تعامل مدیریت ارشد استان با مجمع نمایندگان، باید اذعان داشت که به هر‌حال ایشان نمایندگان مردم هستند و احزاب نیز در شکل‌گیری جریان‌های اجتماعی منتج به انتخابات تاثیرگذار هستند.
 
 
استاندار کرمانشاه گفت: دکتر رضوان مدنی -مدیرکل جدید بهزیستی استان- خواهر سه شهید است و با توجه به حجم کار‌های سنگین این دستگاه، ایثار کردند که این مسوولیت را پذیرفتند هر کسی را برای هر مسوولیتی درنظر بگیریم به هرحال موافقین و مخالفینی دارد. به شخصه به معاونین و مدیرانم اعتماد دارم و اجازه نمیدهم شخص یا گروهی در انسجام تیم مدیریت ارشد استان، خدشه‌ای ایجاد کند.
 
وی بیان کرد: در ماجرای زلزله آبان۹۶ توانستیم صدای مطالبات مردم استان را به گوش مسوولان کشوری برسانیم و از این طریق تسهیلات و منافع خوبی برای مردم عزیز زلزله زده تحصیل کنیم.
 
بازوند افزود:مفاهیم و گفتمان‌های توسعه به شدت در حال تغییر و تحول هستند. ضمن تاکید و حمایت از نیرو‌های بومی استان، هرجا که احساس کنم لازم است برای توسعه استان نیروی فنی یا مدیریتی از خارج از استان وارد کنیم، این کار را خواهم کرد و پای انتخاب خود نیز می‌ایستم.
 
وی گفت:برای تقویت و توسعه استان باید زیرساخت‌های سخت افزاری را مهیا کنیم. دنبال بیس کردن کرمانشاه در حمل و نقل هوایی و خرید ایرلاین برای استان هستیم تا استان‌های همجوار برخی خدمات موردنیاز خود را از کرمانشاه بگیرند.
 
بازوند گفت:اینکه شدیدا به دنبال کلانشهر شدن کرمانشاه بودیم به این خاطر بود که کلانشهر شدن کرمانشاه علاوه بر افزایش ارزش افزوده املاک مردم و ارتقای اعتبارات عمرانی، جایگاه کرمانشاه را به عنوان مرکز غرب کشور تثبیت میکند و تمایل سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه افزایش میدهد که این موضوع باعث کارآفرینی و کاهش بیکاری جوانان عزیز استان خواهد شد.
 
وی افزود:چند استان به دنبال تصویب "بندر خشک" برای خود بودند، اما در نهایت توانستیم این امتیاز را برای کرمانشاه کسب کنیم. آغاز عملیات اجرایی احداث آزادراه بیستون-کرمانشاه- حمیل یکی از گام‌های اولیه برای تحقق این موضوع است که دستاورد‌های بسیار خوبی برای استان در پی خواهد داشت.
 
بازوند گفت:اقتصاد مقاومتی باید در عرصه تولید درونزا و در عرصه صادرات برونزا باشد. این الگو برای توسعه استان به خوبی قابلیت اجرا دارد. همت مردم، احساس مسوولیت همگانی و ترویج فرهنگ کار باید مبنای توسعه استان قرار گیرد.  
 
وی ادامه داد:دستاورد‌ها و مواهب سامانه سردسیری برای استان، چندین برابر سامانه گرمسیری است. شدیدا به دنبال تحصیل بیشترین منافع و منابع آبی برای توسعه استان از این طرح‌های عظیم هستیم.
 
وی بیان کرد:با چانه زنی میتوانیم قطار توسعه استان را پیش ببریم، منوط به اینکه صدای واحد از استان به مرکز برسد. اما متاسفانه همیشه موضوعات کم اهمیت و کوچک، انرژی افراد تاثیرگذار را گرفته و باعث چندصدایی شدن شده است.  
 
وی گفت:پروژه پالایشگاه آناهیتا حدود ۲۸ هزارمیلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که برای خروج از این وضعیت به دنبال یک سرمایه گذار خوب، و پس از آن استفاده از منابع فاینانس برای ادامه عملیات آن هستیم.


انتهای  پیام/ز


 
پالایشگاه آناهیتا حدود ۲۸ هزارمیلیارد تومان سرمایه نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.