به تازگی آمار جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد، دلیل پرداخت پول زیاد برای ارتقای تلفن‌های همراه هوشمند از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ چه بوده است.

دلیل پرداخت پول زیاد برای ارتقای گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ مشخص شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیائومی در مراسم رونمایی از محصولات جدید خود، Mi Mix 3 5G و Mi 9 دست به کار جالبی زد و یک نمودار برای عملکرد پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند را به نمایش گذاشت. این نمودار نحوه عملکرد پردازنده‌های اسنپدراگون را از سال ۲۰۱۳ نشان می‌داد که با از محصول نوامبر سال ۲۰۱۳ با پردازنده اسنپدراگون ۸۰۵ آغاز شده بود. این نمودار ۴۵ درصد رشد در عملکرد Kryo 485 نسبت به کار رفته در اسنپدراگون ۸۵۵ نسبت به Kryo 385 به کار رفته در اسنپدراگون ۸۴۵ را نشان می‌داد. اسنپدراگون ۸۵۵ پردازنده‌ای است که روی گوشی‌های تازه معرفی شده شیائومی استفاده شده‌اند.

رولند کوانت، یک متخصص که عکسی از این نمودار را در توئیتر خود منتشر کرده است اعلام کرد که به نظر می‌رسد پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۱۰، ۸۲۰ و ۸۲۵ تغییری در عملکرد نداشته‌اند. حتما به یاد دارید که شکایت‌های زیادی برای داغ شدن بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰ شد و کوآلکام ورژن دومی از آن را طراحی و تولید کرد که توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفت. در هر صورت، بسیاری از این تولیدکنندگان به این دلیل به یک نمونه قبل از ۸۱۰ یعنی به سراغ اسنپدراگون ۸۰۸ رفتند. به عنوان مثال، ال‌جی برای تولید G۴، یکی از پرچمداران خود از اسنپدراگون ۸۰۸ استفاده کرد. این استفاده هم به دلیل این بود که شرکت کوآلکام به ال‌جی اصرار کرد که برای تولید پرچمدار خود از اسنپدراگون ۸۰۸ استفاده کند.

مشکلاتی که برای اسنپدراگون ۸۱۰ پیش آمد، سامسونگ را مجبور کرد که برای پرچمدار آن زمان خود Galaxy S6 حتی در آمریکا هم از پردازنده اکسینوس استفاده کند و کوآلکام هم با این وجود تغییراتی را در اسنپدراگون ۸۲۰ ایجاد کرد. کوآلکام واحد پردازش Kryo خود را برای اولین بار تولید کرد و تعداد هسته‌ها را در آن از هشت به چهار رساند.

با این وجود، این احتمال وجود دارد که نمودار رونمایی شده توسط شیائومی به درستی کشیده نشده باشد و یا شیائومی اطلاعات درستی نداشته باشد چرا که هر اسل عملکرد پردازنده‌های نسبت به نسل قبل خود بهبود یافته است و این نمودار این چنین نشان نمی‌دهد.

دلیل پرداخت پول زیاد برای ارتقای گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ مشخص شد


بیشتر بخوانید: معرفی کامل گوشی‌های گلکسی A50، A30 و A10 +تصاویر


انتهای پیام/

عملکرد پردازنده‌ها از سال ۲۰۱۳ تا به حال مشخص شد

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار