پایان نخستین استارتاپ ویکند ورزشی ایران در آمل

نخستین استارتاپ رویداد آموزشی، تجربی، ورزشی ایران با حضور فارغ التحصیلان و محققان ورزشی به میزبانی دانشگاه شمال آمل پایان یافت.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا اسماعیل زاده طلوعی معاون پژوهشی دانشگاه شمال آمل با اشاره به برگزاری نخستین استارتاپ رویداد آموزشی، تجربی، ورزشی ایران از چهارشنبه تا جمعه (۸ تا ۱۰ اسفند امسال) گفت: در این دوره سه روزه حدود ۹۰ شرکت کننده در قالب ۱۰ تیم در یک فضای مشترک قرار گرفته و با کمک مربیان ماهر که از بین کارآفرینان موفق انتخاب می‌شوند، ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌کنند.
 
عادله عظیمی دلارستاقی مدیراجرایی ایده پردازی گفت: خلاقیت، نوآوری و ابتکار در حوزه تجهیزات و امکانات ورزشی، آزمایشگاهی علوم ورزشی، توانبخشی ورزشی، بیومکانیک، مهندسی و فناوری ورزشی، نرم افزار‌های ورزشی، تغذیه ورزشی، گردشگری ورزشی، محیط زیست و ورزش، رسانه و ورزش و حوزه کسب و کار‌های ورزشی از موضوع‌های این دوره بوده است.

مدیراجرایی ایده پردازی آمل گفت: هدف از برگزاری این دوره را ترویج فضای ایده پردازی، خلاقیت، نوآوری و ابتکار در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی، بهره مندی از ظرفیت‌های فکری افراد برای غلبه کردن بر مشکلات موجود در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی، شناسایی ایده‌ها و ایده پردازان برتر، معرفی بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری، تجاری سازی ایده‌های برتر با اتکا بر قابلیت‌های افراد خلاق برای تحقق اقتصاد مقاومتی، دستیابی به توسعه پایدار و توسعه کارآفرینی همراه با اشتغال زایی پایدار برای افراد تحصیل کرده در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی می‌باشد.

محسن جهانشاهی رییس بنیاد ملی نخبگان مازندران هم در این همایش، استارتاپ ویکند‌ها را فرصتی مناسب برای توسعه کارآفرینی همراه با اشتغالزایی پایدار برای افراد تحصیلکرده دانست و افزود: با وجود سابقه کم آن، به سرعت درحال پیدا کردن جایگاه خود درمیان همه گروه‌ها به ویژه نسل جوان است.

رییس بنیاد ملی نخبگان مازندران با بیان اینکه مازندران در این بخش نیز از استان‌های پیش رو درکشور بوده و با توجه به درصد بالای نخبه پروری در استان بعد از تهران رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است، از حمایت کامل بنیاد ملی نخبگان مازندران از صاحبان ایده‌های برتر که توسط گروه‌های داوری ارزیابی و فرصت سرمایه گذاری دارند خبر داد و گفت: دولت و این بنیاد تسهیلات ویژه‌ای در اختیار ایده پردازان برتر با مهلت چند ساله (از زمان دریافت تسهیلات برای پرداخت آن) و نیز دفاتر اداری قرار می‌دهد.

وی افزود: در پایان برنامه، گروه‌ها طرح‌های خود را به هیئت داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار، استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند ارائه کرده و در مجموع ۳ کارآفرین موفق توسط مربیان ماهر انتخاب و به شرکت‌های کسب و کار برای سرمایه گذار معرفی شدند.

استارتاپ ویکند به عنوان یک رویداد آموزشی، تجربی در سراسر دنیا به مدت ۳ روز برگزار شده و شرکت کنندگان در این برنامه پرانگیزه شامل برنامه نویسان، کارآفرینان و استارتاپ، بازاریاب‌ها در کنار یکدیگر ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کرده، گروه تشکیل و هر گروه ایده‌ای را اجرا می‌کند.
 
انتهای پیام/ م

نخستین دوره همایش استارتاپ ویکند ورزشی ایران در آمل

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.