استاندار مازندران خبر داد؛

ایجاد کارگروه کارآفرینان برتر در مازندران

استاندار مازندران گفت: کارآفرینانی که در شرایط تحریم بتوانند با صلابت فعالیت کنند در این کارگروه عضویت می‌یابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین زادگان استاندار مازندران در نشستی با ۳۰ سرمایه گذار برتر استان بر ایجاد کارگروه کارآفرینان برتر تاکید کرد و گفت: افرادی که در شرایط تحریم بتوانند با صلابت فعالیت کنند و تدبیر اقتصادی به خرج دهند در این کارگروه عضویت می‌یابند.

وی از حمایت دستگاه دولتی، حمایت مدیران، تعامل بانکی و همراهی دستگاه قضا در راستای تعامل با نمایندگان خبر داد و افزود: همه با هم باید شرایط سرمایه گذاری را در قالب بازنگری مجدد پنجره واحد سرمایه گذاری فراهم کنیم.

حسین زادگان با اشاره به رفع موانع مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی، گفت: در حفظ سرمایه گذاری و پایداری تولید به دولت پویا و مدیران مشرف بر اطلاعات و بانک‌های فعال و مردم همگام نیاز داریم و در ضلع پنجم نیز رسانه به عنوان رکن پیشرفت و برند سازی قرار گیرد.

استاندار مازندران گزینش افراد مجرب و فعال حوزه اقتصادی در کارگروه‌های تخصصی را خواستار شد تا در چارچوبی منسجم شرایط اقتصادی را تسهیل کنند.

وی تعریف طرح‌های متوسط در روند تسهیلات گیری را از دیگر موضوعات حمایتی برشمرد و گفت:درشرایط کنونی برای افزایش صادرات به اصلاح نژاد دام‌ها در واحد‌های بزرگ نیاز داریم.

استاندار مازندران ادامه داد: برقراری رابطه تجاری با کشور‌های حاشیه خزر، بهره گیری از بنادر، ایجاد مبادلات باری هوایی از اقدامات حمایتی دولتی است.

وی با بیان اینکه این جلسه می‌تواند مبنای راه اندازی بنیاد توسعه استان باشد گفت: با هلدینگی مجموعه‌های مختلف را در حوزه‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی می‌توان شکل داد و در مدت ۱۰۰ روز افق کاری انجمن سرمایه گذاران تعیین شود.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه سنگ بنای راه اندازی کارگروه کارآفرینان موفق را بنا خواهیم گذاشت، افزود: با وجود بهره مندی ازنهاد‌های اقتصادی، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هنوز موانع موجود در حوزه کسب و کار وجود دارد و به این معنی است که مفهوم اقتصاد مقاومتی را به خوبی درک نکرده ایم.

وی با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید به آسیب شناسی نیاز دارد چرا که با وجود همه قوانین با چالش روبرو هستیم، گفت:: بروکراسی‌های فاسد اداری در روند سرمایه گذاری اخلال ایجاد می‌کند و با شناسایی آسیب‌ها و یافتن مدیران کم کار، باید ورود جدی به این موضوع داشته باشیم.

استاندار مازندران گفت:در کارگروه‌های دولتی و غیردولتی با شناسایی موانع منطقه‌ای و استانی و نیز قانونی قدم به قدم در رفع مشکل گام برمی داریم.

حسین زادگان همچنین با اشاره به همگام نبودن دو بخش دولت و بخش خصوصی گفت:هنوز نوع تعامل دو بخش مشخص نشده است و در کارگروه مشترک تخصصی باید به نوع همیاری‌های مشترک بیاندیشند.

در این نشست سرمایه گذاران حوزه برنج، پرورش آبزیان، فعالان حوزه گردشگری موانع تولیدی را با استاندار مازندران مطرح کردند.

انتهای پیام/آ

رونق تولید با تشکیل کارگروه کارآفرینان برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار