مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری میزان کمک‌های مردمی به این نهاد ۲۸ میلیارد تومان است.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،گفت: ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) این افتخار را داریم که به‌عنوان بانی خیر و مردم نیکوکار به‌عنوان باعث خیر به نیازمندان توجه می‌کنید.

مبشری با اشاره به اینکه کمیته امداد یک واسطه است و هیچ منتی بر نیازمندان ندارد و کار‌های اساسی را مردم انجام می‌دهند، افزود: در سال گذشته مردم خیر و نیکوکار استان ۲۳ میلیارد تومان در قالب برنامه‌های مختلف این نهاد به نیازمندان کمک کردند که از این مبلغ ۵۵ درصد در حوزه حمایت ازجمله درمان، جهیزیه و سوءتغذیه، ۲۵ درصد در زمینه مسکن و تعمیرات، ۱۰ درصد در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی، ۱۰ درصد در زمینه تعامل و هم‌افزایی با خیران و بخشی هم در دیگر زمینه‌ها هزینه شد.

وی بابیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری میزان کمک‌های مردمی به این نهاد ۲۸ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد مردم نیکوکار استان با همه شرایط، مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی همچنان در کنار محرومان و نیازمندان هستند و به این نهاد اعتماد دارند و این موضوع وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر و بیشتر می‌کند.

مبشری به هزینه‌های عمرانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره و تصریح کرد: ۱۰۶۴ مورد فعالیت عمرانی ازجمله ۶۵۸ مورد تعمیرات، ۵۹ واحد احداث مسکن روستایی، خرید و ساخت ۶۳ واحد شهری، احداث ۱۲۹ مورد سرویس بهداشتی و تکمیل ۱۵۵ مورد واحد‌های نیمه‌تمام شهری و روستایی جمعاً بااعتبار پنج میلیارد تومان برای مددجویان انجام‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به تفاهم‌نامه سه‌جانبه این نهاد با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درخصوص ساخت ۸۰۰ واحد مسکن مددجویی اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه اجرای این تفاهم‌نامه ۶۴۹ واحد در دستور کار قرارگرفته و عملیات ساخت‌وساز بیش از ۵۰۰ واحد در حال اجرا است.

مبشری به توانمندسازی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۰۱ مورد طرح اشتغال‌زایی بااعتبار ۶۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان برای مددجویان و اقشار نیازمند اجراشده است.

توزیع ۶۰ هزار پاکت نیکوکاری در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

وی با اشاره به اینکه هفته احسان و نیکوکاری از روز شنبه ۱۱ اسفند به مدت یک هفته ادامه دارد، گفت: این هفته فرصت مناسبی برای خیران و نیکوکاران استان است تا با مشارکت در برنامه‌های کمیته امداد و به‌خصوص حضور در جشن نیکوکاری نیازمندان این نهاد را یاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه به‌منظور مشارکت دانش آموزان در امر کمک‌رسانی به نیازمندان ۶۰ هزار پاکت ویژه جشن نیکوکاری در مدارس استان توزیع شد، افزود: ۷۸۱ پایگاه ثابت و سیار، مدارس، مساجد، بسیج و مراکز نیکوکاری -۶۰ پایگاه ثابت، ۱۹۶ سیار و ۵۲۵ مدرسه- آماده دریافت کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری هستند.

وی با یادآوری اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد که ۲۰۰ میلیون تومان آن نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است، اظهار کرد: امیدواریم با حضور پرشور مردم نیکوکار استان در جشن نیکوکاری امسال شاهد افزایش بیش‌ازپیش این مبلغ باشیم.

مبشری ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت کمک به نیازمندان، گفت: از مردم خیر و نیکوکار استان انتظار داریم که واسطه خیر شوند و در این پایان سال در کنار نیازمندان باشند و امید است که امسال با همکاری مردم عید بهتری را برای نیازمندان رقم بزنیم.

شایسته ذکر است؛ سامانه پیامکی #۱* ۸۸۷۷* به‌عنوان یکی از روش‌های نوین در پرداخت کمک‌های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم نیکوکار جهت مشارکت در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان است.

انتهای پیام/غ

 

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.