مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: اولین همایش بین المللی مدرسه و معماری ایرانی ۱۴ اسفند به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

یزد میزبان اولین همایش بین المللی مدرسه و معماری ایرانیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدرضا عارفی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به  اولین همایش بین المللی مدرسه و معماری ایرانی  ۱۴ اسفند ماه به میزبانی یزد گفت: فعالیت کادر اجرایی این همایش از شش ماه قبل با راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی آغاز شده است.

وی افزود: تدوین سطوح مختلف دانشجویی، سازمان نوسازی، مهندسین مشاور و بخش آزاد و ادارات کل تابعه از دیگر ویژگی‌های برگزارش این دوره همایش ملی مدرسه ایرانی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد هدف از برگزاری همایش را احیای معماری ایرانی در فضای آموزشی کشور با عنوان مدرسه امروز، میراثی ماندگاری اعلام کرد.

عارفی هویت بخشی به فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی و همچنین احیاء معماری اسلامی ایرانی با رعایت الگو‌های بومی را از جمله محور‌های ارائه شده مقالات این دوره همایش ملی مدارس ایرانی معماری ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه سطح کمی و کیفی مقالات ارسال شده در این دوره همایش نسبت به دوره‌های گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به برگزاری این همایش از ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه امسال تصریح کرد: از مجموع بیش از ۶۰۰ اثر رسیده به این همایش بیش از ۵۰۰ اثر پذیرفته شده که این آثار در مدت سه روز برگزاری همایش در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اولین همایش بین المللی مدرسه و معماری ایرانی در یزد برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.