مدیرکل پیشین بهزیستی استان کرمانشاه به حجم بالای آسیب‌های اجتماعی در استان به دلیل مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و پیامد آن همچون حاشیه نشینی اشاره کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل پیشین بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به حجم بالای آسیب‌های اجتماعی در استان به دلیل مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و پیامد آن همچون حاشیه نشینی گفت : در این سال‌های اقدامات بسیاری در بحث کنترل این آسیب‌های صورت گرفته که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به بحث راه اندازی اورژانس اجتماعی در استان اشاره کرد.

وی از راه اندازی اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌ها و ۲۴ ساعته شدن آن در استان خبر داد و گفت : برخلاف قانون ششم توسعه که راه اندازی این اورژانس به شهر‌های با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر تعلق نمی‌گیرد، این اقدام در استان صورت گرفت و هم اکنون همه شهرستان‌های استان صاحب اورژانس اجتماعی هستند.

وی افزود: این اقدام در کنار اقدامات دیگر موجب شده تا شیب تند آسیب‌های اجتماعی در استان متوقف و عملا ترمز این آسیب‌ها در استان کشیده شود.

این مسئول از کاهش ۱۴ درصدی خودکشی موفق در استان خبر داد وافزود: همچنین موارد کودک آزاری یازده درصد و همسر آزاری هفت درصد کاهش داشته است.

قادری با اشاره به وضعیت مطلوب زیرساخت‌های بهزیستی در استان گفت: تقریبا مرکزی نیست که مورد نیاز جامعه هدف بهزیستی بوده، اما در استان موجود نباشد.

وی از راه اندازی مرکز مداخله طلاق در استان به عنوان یکی از این زیرساخت‌های مهم یاد کرد و افزود: همچنین در استان مراکز TC برای اولین بار راه اندازی شد و تعداد مراکز ماده ۱۵ نیز افزایش و مرکز ماده ۱۶ استان نیز ساماندهی شد.

قادری از راه اندازی کمپ ترک اعتیاد زنان برای اولین بار در استان خبر داد وافزود: همچنین موبایل سنتر هم برای کاهش آسیب اعتیاد در استان راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات بسیار در حوزه توانبخشی گفت: تا چندسال پیش حداکثر ۹۰۰۰ نفر از مددجویان مستمری دریافت می‌کردند که بسیاری از مددجویان پشت نوبتی بودند، اما خوشبختانه در یک سال گذشته تعداد مددجویان مستمری بگیر به ۳۳ هزار نفر رسیده که کار بسیار بزرگی است.

وی از شناسایی هشت هزار معلول جدید در استان در دو سال گذشته خبر داد وافزود: اقدامات بسیاری هم در حوزه مناسب سازی فضا‌های اداری صورت گرفته و امسال ۶۰ درصد رشد در بحث بهبود فضا‌های اداری برای استفاده معلولان داشته ایم.

وی با اشاره به راه اندازی اولین مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین ضایعه نخاعی غرب کشور در استان گفت: همچنین طی سال گذشته توانستیم اولین خانه کوچک معلولان ذهنی خفیف را در استان تاسیس کرده و مراکز بین راهی نگهداری بیماران روان را هم راه اندازی کنیم.

قادری در ادامه به زلزله آبان ماه سال گذشته استان اشاره کرد وافزود: در این زلزله متاسفانه ۲۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان تخریب شد که از این تعداد ۱۹۰۰ واحد در مرحله سفت کاری بوده و ۱۶۰۰ واحد نیز در مرحله نازک کاری هستند و ظرف یکی دوماه آینده همه واحد‌ها تحویل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اعزام ۱۰۴ تیم روانشناس و ۱۵۶ تیم مددکار به مناطق زلزله زده گفت: بسیاری عنوان کردند دولت برنامه‌ای برای رفع آسیب‌های روان زلزله زدگان ندارد، اما با این اقدامات صورت گرفته خوشبختانه برخلاف بسیاری دروغ پردازی‌ها و سیاه نمایی‌ها شاهد کاهش ۱۴ درصدی آمار خودکشی موفق در استان بودیم.

وی افزود: این کاهش آمار آن هم با وجود بحرانی مانند زلزله تصادفی نیست و همه این‌ها نشان می‌دهد که در این حوزه کار‌های خوبی صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام/د

مراکز TC برای اولین بار راه اندازی شد

 

برچسب ها: بهزیستی ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.