دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری پس از جلسه بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع، گفت: فشارها به مجمع در یک سال گذشته و از زمان تشکیل هیأت عالی نظارت افزایش یافته است.

رفتارهای اروپایی‌ها اعتماد به اینستکس را سخت کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از جسله روز گذشته این مجمع درباره لایحه‌های پالرمو و CFT، در نشست خبری اظهار داشت که  فشارها به مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک سال گذشته و از زمان تشکیل هیأت عالی نظارت افزایش یافته است.

رضایی بخش‌هایی کامل‌تری از سخنان خود را در صفحه اینستاگرامش آورده است که در ادامه متن کامل آن را می‌خوانید:

«به دلیل ارتباط و همپوشانی دو لایحه پالرمو و CFT ، نمایندگان  دولت و #مجلس موافق تأخیر در بررسی لایحه پالرمو بودند تا کارشناسان مربوط به CFT هم در آن حضور داشته باشند. اين که برخی از تأخير مجمع تشخیص مصلحت در تصمیم گیری انتقاد می کنند، منصفانه نيست؛ زیرا شتابزدگی ممکن است به تصمیم ناپخته بینجامد.

نمی‌شود ايران یکطرفه گام‌هايی را بردارد، ولي طرف مقابل گامی برندارد.  از رفتار اروپایی‌ها راضی نیستیم، زیرا اینستکس، کفایت از تعهدات آنها در  برجام نمی‌کند.

این که گفته شد تصميم گيری درباره مصوبات دولت و مجلس را نمی‌توان به يک جمع ۲۰ تا ۳۰ نفره سپرد، نه حرف دوستانه‌ای است و نه قانونی است. قانونی بودن یک جایگاه، به یک یا ۳۰ نفر بودن تعداد اعضای آن ارتباطی ندارد، بلکه کافی است قانون به جمعی اختیار دهد تا در چارچوب قانونی مشخص تصمیم بگیرند.

اعضای هیأت دولت کم جمعیت‌تر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظامند و اگر تعداد ملاک باشد، باید گفت رییس جمهور نیز یک نفر است و نمی‌توان نظرات وی را مبنای بسیاری از حرکات در کشور قرار داد.

فشارها به مجمع، در یک سال گذشته و از زمان تشکیل هیأت عالی نظارت افزایش یافته است.بخشی از فشارها ناشی از نگرانی عده ای از نظارت مجمع است، زیرا اگر نظارت بر اجرای سیاست های کلی و اقتصاد مقاومتی قوی تر باشد، تخلفات میلیاردی را شاهد نخواهیم بود.»

رفتارهای اروپایی‌ها اعتماد به اینستکس را سخت کرده است

رفتارهای اروپایی‌ها اعتماد به اینستکس را سخت کرده است

رفتارهای اروپایی‌ها اعتماد به اینستکس را سخت کرده است


بیشتر بخوانید: مسئله FATF تنها با کوشش برای رفع ابهام و ایجاد شفافیت پیش می‌رود


انتهای پیام/

سخنان محسن رضایی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار