مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی؛

استقرار ۱۳۰ پایگاه برای جمع آوری کمک‌های جشن نیکوکاری در استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی از استقرار ۱۳۰ پایگاه برای جمع آوری کمک‌های جشن نیکوکاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، جشن نیکوکاری برای بیست و هشتمین سال برگزار می‌شود، گفت: در اوایل این جشن بصورت محدود و پایگاه محور بود که خوشبختانه به لطف خدا در حال حاضر از این وضعیت درآمده بصورت جشنی ملی و فراگیر در بین مردم جا افتاده و برگزار می‌شود.

سهندی افزود: امسال در سطح استان ۱۳۰ پایگاه جمع آوری هدایای مردم نوع دوست و خیر دایر خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین ۴۰۰ هزار پاکت در بین دانش آموزان یک هزارو ۷۵۰ مدرسه نیز برای جمع آوری هدایا و کمک‌های نقدی مردم خیر توزیع خواهد شد که امسال این پا کت‌ها حاوی دلنوشته‌ای از زبان یک کودک می‌باشد تا از طریق دانش آموزان به اولیا و خانواده آن‌ها برسد.

سهندی در ادامه یادآور شد: سال گذشته دانش آموزان ۶۰۰ میلیون تومان در جشن‌های نیکوکاری کمک کردند که در بین دانش آموزان مدارس کم برخوردار توزیع شد.

وی همچنین اظهار اینکه جشن نیکوکاری از روز چهارشنبه به مدت سه روز برگزار می‌شود؛ بیان نمود: در روز جمعه نیز مردم خیر و نیکوکار می‌توانند در مصلی‌ها قبل و بعد از نماز جمعه هدایای خود را به اکیپ‌های مستقر در مصلی‌ها اهدا نمایند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در ادامه گفت: با اینکه جشن نیکوکاری از اواخر هفته مقرر شده جرا شود، خوشبختانه مردمک خیر و نوع دوست از چند روز پیش مشارکت خود را در این جشن آغاز کرده اند بطوریکه در جند روز اخیر تاکنون ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مردم برای جشن نیکوکاری کمک کرده اند.

سهندی به کمک‌های استانداری استان نیز اشاره کردو گفت:استاندار آذربایجان غربی نیز در قالب عیدانه دولت مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۳ هزار دانش آموز تحت پوشش امداد که در مناطق محروم روستایی و مرزی زندگی می‌کنند اهدا نمودند.

سهندی بیان کرد:در حال حاضر از ۱۶ هزار دانش آموز تحت پوشش ۳ هزار دانش آموز در مناطق مرزی در حال تحصیل می‌باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در ادامه با اظهار اینکه امسال با توجه به نوسانات اقتصادی باید مشارکت مردم خیر و نوع دوست پرشکوه‌تر و بیش‌تر از گذشته باشد آنچنان که در حال حاضر هم مشارکت آنان بیشتر بوده و آمار هم نشانگر این موضوع است بطوریکه طی ۱۱ ماهه سال جاری ۳۵ درصد کمک‌های مردمی افزایش یافته و به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

سهندی در بخش دیگری از سحنان خود با حذف تدریجی صنادیق و جایگزینی اپلکیشن‌های ثنا و سکه اشاره کرد و اظهار کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را علاوه بر این دو اپلکیشن از طریق #۱*۸۸۷۷* یا تلفن ثابت ۰۹۶۸۸۷۷ از طریق کارت بانکی هدایای خود را واریز نمایند.

سهندی افزود:توانمند سازی و رساندن خانواده‌های نیازمند به استقلال اقتصادی و خروج آن‌ها از چتر حمایتی کمیته امداد از مهمترین اولویت‌های کاری این نهاد می‌باشد که در این راستا امسال یک هزار و ۴۰۰ خانوار در قالب ۳ هزار و ۸۰۰ طرح با رسیدن به استقلال اقتصادی و توانمند شدن از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.
 
سهندی گفت: برای اجرای طرح‌های مذکور ۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
 
وی با اظهار اینکه در حال حاضزدر سطح استان ۳۰ درصد اشتغال زایی‌ها توسط کمیته امداد انجام می‌شود بخاطر همین از بابت ایجاد اشتغال کمیته امداد در بین ادارات استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است؛ بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم با اجرای طرح‌های اشتغال در دست اجرا، در ماه‌های آتی در زمینه ایجاد اشتغال به رتبه اول نیز برسد.
 
مدیرکل کمیته امداد همچنین اظهار کرد: در راستای تشویق کارفرمایان برای بکار گیری مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: برای کارفرمایان به اذای هر نفر وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌شود و همچنین حق بیمه به مدت ۲ سال بطور کامل پرداخت می‌شود.
 
انتهای پیام/م

نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.