مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری ۴۰ فرصت شغلی بااعتبار یک میلیارد و ۶۲ میلیون تومان برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.

آیین بهره‌برداری از یک طرح اشتغال مددجویی منطقه یک یاسوج با اعتبار 20 میلیون تومان با حضور مدیرکل کمیته امداد و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد است، گفت: در هفته احسان و نیکوکاری ۴۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد بااعتبار یک میلیارد و ۶۲ میلیون تومان شاغل شدند.

وی بابیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، به‌صورت مستمر از سوی کمیته امداد دنبال می‌شود، افزود: طرح‌های اجراشده برای مددجویان در بخش‌های مختلف کشاورزی، دام و طیور، صنعت، صنفی و خدمات است.

مبشری با اشاره به اینکه ۲۸۰۱ مورد طرح اشتغال‌زایی از اوایل امسال تاکنون در استان برای مددجویان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح‌ها ۶۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان بوده است.

وی به نظارت دقیق و مستمر کارشناسان کمیته امداد بر طرح‌های اشتغال مددجویان اشاره و تصریح کرد: مسئولیت و تعهد کمیته امداد در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تنها در پرداخت وام و اتمام طرح خلاصه نمی‌شود، بلکه نظارت مستمر و دقیق این طرح‌ها و میزان درآمد پایدار برای فرد متقاضی به‌ویژه مددجویان زیرپوشش نیز برای این نهاد مهم و ضروری است.

مبشری ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای مددجویان را یکی دیگر از برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال پایدار عنوان و بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۴۴۷ نفر از مددجویان این نهاد بااعتبار ۴۴۳ میلیون تومان در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و ۱۹۱ نفر از مددجویان با هزینه ۶۱ میلیون تومان نیز از طریق مراکز کاریابی شاغل شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه هفته احسان و نیکوکاری از روز شنبه ۱۱ اسفندماه آغازشده است، افزود: با توجه به برگزاری جشن نیکوکاری در روز‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در مدارس، پایگاه‌های کمیته امداد و مصلا‌های نماز جمعه، از همه مردم خیر و نیکوکار هم استانی دعوت می‌کنیم تا با حضور پرشور در این جشن، نیازمندان و به‌خصوص ایتام این نهاد را یاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: سامانه پیامکی #۱* ۸۸۷۷* به‌عنوان یکی از روش‌های نوین در پرداخت کمک‌های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم نیکوکار جهت مشارکت در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان است.

انتهای پیام/غ

اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.