رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از سفر هیئت علمی قرقیزستان به استان خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا شاهین فر با اشاره به اینکه سفر هیئت علمی قرقیزستان در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه انجام می‌شود، گفت: در این سفر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود برای همکاری این استان با کشور قرقیزستان بررسی می‌شود.
وی نشست با دانشگاهیان در دانشگاه بجنورد، نشست با استاندار خراسان شمالی و معاونان و مدیران کل مرتبط در استانداری، نشست ویدئوکنفرانسی روسای پژهشگاه‌های جهاددانشگاهی شامل رویان، ابن سینا، گیاهان دارویی و بانک ذخایر ژنتیک با هیات اعزامی در جهاددانشگاهی را از جمله برنامه‌های این سفر ذکر کرد.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی بازدید از مراکز تحقیقات دیم و دانشکده کشاورزی شهرستان شیروان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.
وی بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده اعلام کرد و ادامه داد: مدیرگروه کشاورزی و مدیرکل امور بین الملل جهاددانشگاهی نیز برای این برنامه‌ها در استان حضور خواهند یافت.
شاهین فر افزود: در این دیدار تفاهم نامه‌ای میان جهاددانشگاهی خراسان شمالی و هیات علمی قرقیزستان به نمایندگی از واحد پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی کشور و دانشگاه‌های استان منعقد خواهد شد.
شاهین فر گفت: وجود اشتراکات تاریخی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌های همکاری مساعدی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و ... را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/ ط


خراسان شمالی فردا میزبان هیئت علمی قرقیزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.