سهراب‌پور گفت: عوامل زیادی در انتخاب محل تحصیل دانشجویان پزشکی موثر است که در بسیاری از آن‌ها با چالش‌ روبه‌رو هستیم.

محبی/ دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب برترین‌های کنکور/ چالشی به نام خروج دانشجویان از کشورامیر‌علی سهراب‌پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از افتخارات بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال گذشته این بود در سال ۹۷ از ۱۰۰ نفر اول رشته تجربی کنکور سراسری،  ۸۲ نفر دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای تحصیل انتخاب کردند.

سهراب‌پور بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران همواره با برگزاری برنامه‌های متفاوتی مثل جشنواره ابن سینا در تلاش است تا افرادی موفق و با معلومات را برای جامعه و کشور تربیت کند، در حال حاضر برخی از دانشجویان این دانشگاه موفقیت‌های حیرت‌انگیزی دارند که به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

پرورش استعداد نخبگان مهمترین چالش ما در دانشگاه است

وی درباره خروج دانشجویان از کشور گفت: یکی از مهمترین چالش‌های ما در دانشگاه علوم پزشکی این است که استعداد‌ جوانان را به خوبی بپرورانیم و آن‌ها را باور کنیم؛ چالش مهم‌تر داشتن توانایی برای حفظ استعدادها داخل کشور است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:  برای تحقق اهداف در بخش اول یعنی پرورش استعداد جوانان برنامه‌های خوبی در تمامی دانشگاه‌های سطح کشور انجام می‌شود، اما در قسمت حفظ و به کارگیری آن‌ها در کشور مشکلاتی وجود دارد.

سهراب پور بیان کرد: عوامل متعددی بر تصمیم دانشجویان در حوزه انتخاب محل ادامه تحصیل تاثیر‌گذار است که بخشی از آن مربوط به دانشگاه می‌شود و مابقی آن از بیرون از دانشگاه نشات می‌گیرد.

وی افزود: کنترل و هدایت دانشجویان برای انتخاب دانشگاه‌های داخلی نیاز به سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیقی دارد که در حال حاضر با چالش‌های زیادی در این بخش رو به رو هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بسیاری از این نخبگان در حال تحصیل در سطوح تکمیلی و رزیدنتی در بسیاری از دانشگاه‌های داخلی مثل دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و قطعا آینده کشور ما در دست آن‌ها خواهد بود، اما باید به دنبال آن باشیم تا درصد ماندن آن‌ها در کشور را بالاتر ببریم.

سهراب‌پور یادآوری کرد: بدون شک این دانشجویان مسئولان آینده کشور خواهند بود، پس امیدوار هستیم تا هرچه بیشتر شاهد ماندن این دانشجویان در کشور باشیم  تا ایرانی موفق‌تر و فعال‌تر از قبل بسازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار