سفر استاندار به شهرستان درمیان ۴۰ مصوبه برای درمیانی‌ها به همراه داشت.

۴۰ مصوبه برای شهرستان درمیان در جریان سفر استاندار به این شهرستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار هدف اصلی از سفر به شهرستان درمیان را دیدار با مردم مرزنشین عنوان کرد و گفت: بازدید‌های میدانی از نقاط مختلف روستایی، عشایری و مرزی انجام شده و در دیدار با مردم از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتیم.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع درخواستی مردم بحث آب آشامیدنی است و به همین منظور مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در خصوص آبرسانی به روستا‌های اشک، خیرآباد و مجتمع کلاته ملا از محل استانداری در نظر گرفته شده است و از ظرفیت‌های ملی نیز ردیف‌هایی در نظر گرفته خواهد شد تا شتاب بیشتری در خصوص تامین آب شرب مردم داشته باشیم.

معتمدیان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شهرستان امکان دریافت شبکه‌های دیجیتال  صداو سیما را ندارند گفت:  احداث ۲۰ فرستنده در برنامه دو ساله با همکاری صدا و سیمای استان و اعتبارات استانی و افزایش ضریب  نفوذ شبکه‌های دیجیتال یکی از اولویت‌های مهم استان خواهد بود.

استاندار گفت:  با تأمین زیرساخت‌های مختلف در ماه‌های اخیر مرز میل ۷۳ بازگشایی شد  و مرزنشینان  در زمینه خرده فروشی و تامین سوخت مرزنشیان و هم این طور واردات دام زنده با اخذ مجوز‌های لازم حتی برای سایر استان‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی همچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای احیای ده قنات در شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به کمبود منابع مالی یکی از اولویت‌های ما در سال ۹۸ استفاده از ظرفیت‌های آبخیز داری و احیای قنوات است.

معتمدیان از افزایش سهمیه آرد عشایر شهرستان درمیان خبر داد و افزود:  تامین علوفه دامی برای عشایر و روستاییان با قیمت یارانه‌ای انجام  و برای تامین آب شرب روستا‌های ثابت عشایری نیز تامین اعتبار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ ط ا

آب آشامیدنی مهم‌ترین موضوع درخواستی مردم 

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.