مهمترین اخبار و رویداد‌های سازمان حفاظت محیط زیست خرداد ماه ۹۷ را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سازمان حفاظت محیط زیست در خرداد ماه 97 که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

اصول ۴۰ گانه زیست محیطی در طراحی، اجرا و بهره برداری از راه‌های کشور ابلاغ شد

در نامه عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به عباس آخوندی وزير راه و شهرسازی آمده است:

«با توجه به روند احداث راه های مواصلاتی در کشور و اینکه اجرای این قبیل پروژه ها بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی، تخریب غیر قابل جبران محیط زیست را خصوصا در محدوده مناطق تحت مدیریت این سازمان موجب می‌شود، این سازمان نسبت به تهیه و تدوین " اصول 40گانه زیست محیطی در طراحی، اجرا و بهره برداری از راه های کشور" اقدام کرده که اصول مذکور به منظور رعایت مفاد مندرج در تمامی طرح ها و پروژه های راه سازی به پیوست ارسال می شود.

خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای عملیات راه سازی، اصول اعلامی را به عنوان الزامات زیست محیطی ملاک عمل قرار دهند.»


مجوز شکار برای آنهایی صادر می‌شود که سود بیشتری نصیب محیط زیست کنند

حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر سود مبالغ دریافتی از شکارچیان خارجی زیاد باشد، صندوق ملی محیط زیست با آن‌ها قرداد انعقاد می‌کند.

وی افزود: شرکت‌هایی که بتوانند سود بیشتری را عاید صندوق ملی محیط زیست کنند، حتما در اولویت صدور مجوز شکار قرار می‌گیرند.


کم آبی موجب به خطر افتادن تنوع زیستی و حیات وحش می‌شود

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حیات وحش و تنوع زیستی کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار دارند. بخش عمده مشکل کشور ما گرفتار کم آبی است که همین موضوع می تواند باعت به خطر افتادن تنوع زیستی و حیات وحش کشور شود.


اتمام تدوین برنامه مدیریت جامع ارزیابی آسیب پذیری 12 حوضه آبریز تالاب‌های کشور

ابوالفضل آبشت مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های کشور سازمان حفاظت محیط زیست از پایان تدوین برنامه مدیریت جامع برای 12 تالاب کشور خبر داد و افزود: تدوین برنامه مدیریت جامع برای حوضه آبریز تالاب‌های کشور از جمله رامسر سایتای ایران به تصویب رسیده بود که این برنامه هم اکنون در حال اجرا است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات این برنامه ادامه یابد.

آبشت در رابطه با ارزیابی آسیب پذیری تالاب‌های کشور نیز گفت: ستاد احیای تالاب‌های کشور برای 7 تالاب طی برنامه‌ای، ارزیابی آسیب پذیری رامسر سایتای کشور را در دستور کار قرار داده است، چرا که ایران عضو کنوانسیون رامسر است و برای حفاظت از تالاب‌ها به این کنوانسیون متعهد است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار