مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید در مدارس با دانش آموزان ارتباط نزدیک داشته باشیم و در بین بچه‌ها حضور یابیم تا بتوانیم مشکلات آن‌ها را شناسایی و رفع کنیم.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در نشست با جمعی از اساتید و دانشجو معلمان رشته مشاوره و فعالیت‌های پرورشی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در پردیس شهید بهشتی مشهد گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه وظیفه و تکلیف مربیان پرورشی را سخت‌تر کرده است و حتماً باید در مدارس با دانش آموزان ارتباط نزدیک و صمیمی داشته باشیم و در بین بچه‌ها حضور یابیم تا بتوانیم مشکلات آن‌ها را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های همکاران حوزه مشاوره و پرورشی باید پیشگیرانه باشد تصریح کرد: در مسائل مشاوره‌ای و تربیتی پیشگیری بسیار نتیجه بخش‌تر از درمان است و مشکل در همان مراحل اولیه قابل حل خواهد بود، اما اگر رفع نشود می‌تواند تبدیل به یک بحران شود از این حیث حتماً باید با بچه‌ها و دانش آموزان ارتباط نزدیک و مستقیم داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه  تربیت یک امر ترویجی است، گفت:  معلم با شناخت و اطلاعاتی که از دانش آموز پیدا می‌کند به مرور زمان دانش آموز را در مسیر هدایت و تربیت قرار می‌دهد و در این بین هیچ اجباری در کار نیست و فقط باید شرایط و بستر تربیت را برای آن‌ها فراهم کنیم تا آن‌ها به صورت آگاهانه و اختیاری به فعالیت‌های تربیتی اقبال نشان دهند و دانش آموز با انتخاب خودش در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

خدابنده افزود: شعار امسال آموزش و پرورش استان مدرسه زندگی، عدالت آموزشی و نشاط و پویایی است و اعتقاد داریم مشاوران و مربیان پرورشی می‌توانند در شاد بودن مدرسه نقش داشته باشند و این شادی می‌تواند نشاط معنوی، نشاط علمی و آموزشی و نشاط ورزشی باشد.

وی اظهار داشت: شرکت در انجمن‌های علمی، انجام فعالیت‌های قرآنی، شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین انجام فعالیت‌های تربیت بدنی می‌تواند نشاط، پویایی و تحرک را در بین دانش آموزان ایجاد کند و اگر فضای مدرسه شاد و پر انرژی باشد دانش آموزان با شوق وعلاقه بیشتری در کلاس درس حاضر می‌شوند و یادگیری تسهیل می‌شود.

انتهای پیام//آ. ح
 

علاقه بیشتر دانش آموز به مدرسه با ایجاد فضایی شاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.