خرید و فروش و جابجایی برای دام های سبک و سنگین بدون پلاک در استان همدان ممنوع می شود.

ممنوعیت خرید و فروش و جابه جایی دام سبک و سنگین استان همدان بدون پلاکمحمد نظرپور، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:با توجه به ابلاغ معاون اول رئیس جمهور در ۱۷ استان مرزی و استان قطب تولید گوشت قرمز کشور باید تمام دام‌های سبک و سنگین در این استان‌ها کد گذاری و دارای پلاک شوند.

وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های کشور است که تولید گوشت قرمز آن بیشتر از نیاز استان است افزود: تمامی مالکان دامداری‌های دام سنگین استان در دو دوره سه ماهه و تمام دامداران دام سبک استان در چهار دوره سه ماهه باید دام‌های خود را پلاک گذاری کنند.

نظرپور از هماهنگی با شرکت‌های تعاونی کشاورزی، اتحادیه دامداران، و شرکت‌های نظام مهندسی برای کمک به دامداران برای پلاک گذاری دام‌ها به صورت کد‌های ۱۵ رقمی که به دو گوش دام زده می‌شود خبر داد و افزود: تمام مالکان دام استان باید اطلاعات دامی خود را در سامانه پنجره واحد دام کشور وارد کنند و با اجرای طرح تنها دام‌هایی که دارای این کد‌ها هستند قابل خرید و فروش و جابجایی هستند.

نظرپور از تطبیق کد‌های دام با بارنامه‌هایی که از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها صادر می‌شود خبر داد و اظهار داشت:اداره کل دامپزشکی استان همدان هم از این پس تنها برای دام‌هایی که پلاک دارند واکسیناسیون را انجام می‌دهد.

وی این طرح را در راستای جلوگیری از قاچاق گوشت و تنظیم قیمت آن در بازار دانست و گفت: در استان همدان امسال ۳۷۰ هزار راس دام سنگین و یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک داریم که ۲۸ هزار تن گوشت قرمز از آن‌ها وارد بازار می‌شود و ۲۱ تن آن مصرف شهروندان استانی است و بقیه به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/ا

دامهای استان باید پلاک گذاری شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.