عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شبهاتی که دشمن ایجاد می کند، گفت: در شرایط کنونی که وظیفه آحاد مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان، شناخت عمیق و معرفت کامل به دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شامگاه دوشنبه در آئین سالروز شهادت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان، با تاکید بر لزوم شناخت عمیق اعتقادات و آشنایی با احکام الهی گفت: بر اساس فرمایش امی المومنین امام علی (ع) نخستین گام برای دین داری هر انسان، شناخت دین است.

 
وی با اشاره به اینکه امروز همه امکانات اعم از فضای مجازی و حقیقی مانند مسجدها، حسینینه ها، بقعه‌های متبرکه انتشارات و کتاب‌هایی که تالیفی شده است زمینه شناخت و آگاهی با دین اسلام را فراهم کرده است گفت: اگر اعتقادات جوانان مسلمان بر پایه صحیحی استوار شد در پاسخ به شبهاتی که در دانشگاه‌ها و یا در فضای مجازی مطرح می‌شود، رنگ نمی‌بازند و محکم به آن جواب می‌دهند.
 
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری. مطالعه کتاب و بهره بردن از حوزه‌های علمیه را به جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: وقتی جوانان ما بی پناه باشند مورد هجمه قرار می‌گیرند، چون دین را در حقیقت نشناخته اند و با کوچکترین پرسش و یا شبه، تسلیم می‌شوند.
 
آیت الله حسینی بوشهری، وظیفه امروز ما در برابر شبهاتی را که دشمنان ایجاد می‌کنند، شناخت عمیق دین دانست و گفت: دین در مواقعی که با خطر و جا‌هایی که دچار تحیر می‌شویم به فریادمان می‌رسد.
وی تصریح کرد: امروز وظیفه همه مسلمانان پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب دفاع از قرآن و اسلام است.
به گفته وی مجموعه وظایف، قوانین، ارزش‌ها و اوامر الهی که در سعادتمندی انسان‌ها نقش دارد، دین نام دارد و کامل‌ترین دین، دین اسلام است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین دین را مایه حیات جاودانی انسان‌ها بیان کرد و یادآور شد: آن چیزی که مایه امتیاز انسان است ارتباط انسان با ماورای طبیعیت، خدا و دین است که حضرت علی (ع) فرموده است: کسانی که با دین رابطه ندارند، حیات ندارند و در پرتو دین، انسان معنای واقعی و حقیقی حیات و زندگی را درک می‌کند.
 
آیت الله حسینی بوشهری، در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شخصیت امامزاده علی بن امام محمد باقر (ع) افزود: این امام زاده عظیم الشان در سال ۱۱۶ هجری قمری پس از سه سال کار بسیار بزرگ تبلیغی در این منطقه به شهادت رسید.
 
به گفته وی، مردم وفادار فین کاشان و این منطقه با تمام وجود برای شهادت این فرزند بلافصل امام محمد باقر (ع) هر سال در جمعه هفته دوم مهر ماه بزرگترین عزاداری در سطح کشور را در این مکان مقدس برگزار می‌کنند.
 
وی افزود: این امامزاده عظیم الشان در پی دعوت مردم فین کاشان به دستور پدر بزرگوارش حضرت امام صادق (ع) به علت ارادتی که مردم منطقه به اهل بیت (ع) داشتند، برای تبلیغ دین و تبین احکام اسلام به این منطقه اعزام کرد.
 
آیت الله حسینی بوشهری، حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (علیهماالسلام) را امامزاده‌ای مُبلغ به تمام معنا، امام جمعه و جماعت و گره گشای مشکلات مردم دانست و گفت: این امام زاده لازم التعظیم به وظیفه دینی اش عمل کرد و در سن بیش از ۳۲ سالگی در راه دفاع از دین به شهادت رسید. 
 
انتهای پیام/م 
 

برگزاری مراسم سالگرد شهادت سلطان علی بن باقر (ع) به تاربخ قمری در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.