سفیر ژاپن در ایران گفت:شرکت‌های ژاپنی با وجود تحریم‌ها به آینده کار با ایران امیدوار هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،میتسوگو سایتو سفیر ژاپن در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های ژاپنی به شدت درگیر تحریم‌ها هستند اما با این وجود برخلاف خروج بسیاری از شرکت‌های اروپایی همچنان در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا به قرارداد بین‌المللی برجام اهمیتی نداد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به این موضوع اهمیت داده و موارد را رعایت کرده است.

میتسوگو سایتو گفت: امروز جامعه بین‌المللی (اروپا) دید درستی از این مسیر دارد و از آن حمایت می‌کند.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی از پتانسیل‌های زیادی برخوردار است، افزود: در صورت درخواست کشور ایران در بخش‌های مختلف ژاپن به طور حتم این درخواست‌ها را بررسی می‌کند.

وی گفت: سرمایه گذاری شرکت‌های ژاپنی در این استان نیازمند وقت و بررسی است که به طور حتم به این مهم توجه خواهیم داشت.

معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار با تشریح ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان به ویژه در بخش اقتصادی افزود: خراسان جنوبی پذیرای سرمایه گذاری شرکت‌های ژاپن در ایجاد صنایع فرآوری محصولات معدنی است و می‌توانیم برای پویایی این ظرفیت عظیم با این کشور همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد ذخایر ذغال سنگ کشور در خراسان جنوبی است ،اظهار کرد: در بحث توریسم جاذبه‌های زیادی در این استان وجود دارد که یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و ملی، چهار اثر جهانی و ۴۰ محصول صنایع دستی و جاذبه‌های اقلیمی از مهمترین آن‌ها است.

انتهای پیام/غ

۷۶ درصد ذخایر ذغال سنگ کشور در خراسان جنوبی

برچسب ها: استاندار ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار