نماینده ویژه آمریکا در ونزوئلا تهدید کرد تمام کسانی که از تلاش واشنگتن برای کودتا در کاراکاس حمایت نکنند، با تحریم مواجه می‌شوند.

مقام آمریکایی: تمام کسانی که ازکودتا در ونزوئلا حمایت نکنند تحریم می‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، در حالی که بسیاری از کشور‌های جهان همچنان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور می‌شناسند، نماینده ویژه آمریکا در ونزوئلا اعلام کرد واشنگتن ممکن است علیه کسانی که از کودتا برای تغییر حکومت در این کشور حمایت نکنند، تحریم وضع کند.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه ونزوئلا در آمریکا مدعی شد: جامعه بین‌المللی باید در بحران ونزوئلا عاقلانه به جانبداری بپردازد. وی یادآور شد واشنگتن تنها خود را محدود به اعمال تحریم علیه دولت مادورو نمی‌کند، بلکه علیه تمام کسانی که حمایت از مادورو را انتخاب کرده اند، نیز تحریم وضع خواهد کرد.

آبزامر در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد واضح است که اعمال تحریم‌های ثانویه یک احتمال است. این مقام آمریکایی هشدار داد که تصمیم‌گیری در خصوص تحریم دیگر کشور‌ها به رفتار دولت ونزوئلا در طول زمان بستگی دارد.

راشاتودی به نقل از یک تحلیلگر علوم سیاسی نوشت: واشنگتن می‌گوید اگر شما از تحریم‌های ما حمایت نکنید، ما علیه شما تحریم وضع خواهیم کرد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متحدان خود و دیگر کشور‌ها را مجبور به انتخاب می‌کند: آیا شما از تلاش‌ها برای کودتا به منظور براندازی دولت منتخب ونزوئلا حمایت می‌کنید یا شما می‌خواهید از این دولت حمایت کنید، که آمریکا آن را دوست ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در جمع‌بندی خود اعلام کرد سه چهارم کشور‌های جهان از دولت منتخب ونزوئلا حمایت می‌کنند،کشور‌های بزرگی از جمله روسیه و چین از حامیان ونزوئلا هستند؛ بنابراین علی‌رغم گفته دونالد ترامپ، جهان از نزدیک شاهد امپراطوری تجاوزگری در ونزوئلا است.

بحران داخلی در ونزوئلا پس آن آغاز شد که خوآن گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا که پیشتر رئیس مجلس ملی این کشور بود در تاریخ ۲۳ ژانویه، خود را رئیس‌جمهور خواند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. در همین حال آمریکا و متحدانش در اقدامی مداخله‌جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار