رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برنامه ریزی برای تبدیل بیمارستان امام رضا (ع) به یک بیمارستان سبز خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم نمادین روز درختکاری که امروز (۱۵ اسفند) در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه برگزار شد، عوامل ژنتیکی و محیطی را دو عامل اصلی در بروز بیماری‌ها عنوان کرد و گفت : اولین علت عمده بروز بیماری‌ها به مسائل درونی، ژنتیکی و وراثتی بر می‌گردد که پیشگیری از آن‌ها اجتناب ناپذیر است و این در حالی است که دومین عامل بروز بیماری مربوط به عوامل بیرونی و مرتبط با آب و هوا و محیط است که به راحتی می‌توان از اثرات آن پیشگیری کرد.

مرادی با بیان اینکه هوا یکی از مهمترین مولفه‌های موثر بر سلامت است، گفت : یکی از عواملی که از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند توجه به مقوله درخت و درختکاری و توسعه منابع طبیعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هر چقدر برای توسعه منابع طبیعی هزینه شود در واقع برای حوزه سلامت سرمایه گذاری شده، اظهار کرد: انسان سالم؛ محور توسعه پایدار است و این مهم ضرورت توجه به توسعه منابع طبیعی را نشان می‌دهد.

مرادی در ادامه با اشاره به پایین بودن مسائل و مشکلات روحی مثل افسردگی در جوامع روستایی، یادآور شد: توسعه منابع طبیعی درختکاری و جنگل‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش استرس در جوامع شهری داشته باشد.

وی کار کردن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را جزو مشاغل با استرس بالا عنوان کرد و افزود: اگر محیط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به یک محیط شاداب و برخوردار از مظاهر طبیعی تبدیل شود کارکنان بیمارستان‌ها بهتر خواهند توانست به بیماران خدمت رسانی کنند.

این مسئول ادامه داد: توسعه منابع طبیعی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محدودیت‌های خاص خود را دارد از جمله این محدودیت‌ها توجه به کاشت گونه‌هایی است که حساسیت زا نباشند.

مرادی با بیان اینکه در سال‌های گذشته کار‌های خوبی در بیمارستان امام رضا (ع) درحوزه توسعه منابع طبیعی صورت گرفته گفت: با مشارکت اداره کل منابع طبیعی حدود ۳۰ هکتار از اراضی محدوده این بیمارستان به کاشت درخت اختصاص پیدا کرده که هر سال هم تعدادی درخت در این منطقه کاشته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد بیمارستان سبز یکی از مهمترین برنامه‌های بیمارستان امام رضا (ع) است، افزود: باید هر طور شده عوامل زیست محیطی که باعث آلودگی آب و هوا در محدوده بیمارستان را می‌شود را کمتر کنیم.

مرادی با بیان اینکه پارامتر‌های زیادی در ایجاد بیمارستان سبز دخیل هستند، گفت: قرار است در مجموعه بیمارستان امام رضا (ع) از پسماند بیمارستان بعد از بی خطرسازی برای آبیاری درختان حاشیه بیمارستان استفاده شود و مقدمات کار آن هم انجام شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اولین علت عمده بروز بیماری‌ها به مسائل درونی، ژنتیکی و وراثتی بر می‌گردد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.