مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۱ هزار کلاس درس در سراسر استان پذیرای مهمانان نوروزی خواهند بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای اقامت مسافران نوروزی توسط ستاد منطقه‌ای استان گفت: حدود یکهزار و ۱۲۰ مدرسه با ظرفیت ۱۱ هزار کلاس در سطح استان پذیرای اسکان مسافران خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۳ هزار نیروی انسانی در این ایام برای خدمت رسانی به مهمانان نوروزی بکارگیری می‌شوند، بیان داشت: این نیرو‌ها در بخش‌های ستادی، اجرایی و خدماتی بکار گرفته می‌شوند و جلسات توجیه سرایداران و عوامل اجرایی در حال انجام است.

تقی‌زاده اظهار کرد: تا قبل از عید چندین جلسه توجیهی برای نیرو‌های اجرایی خواهیم داشت و در ایامی که مسافران نوروزی اسکان داده می‌شوند، تیم‌های ارزیابی و بازرسی استان خوزستان نیز به نحوه پذیرش و اسکان و نوع ارائه خدمات نظارت کامل خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اذعان داشت: از ۳ تا ۲۴ اسفند ماه سال جاری، فرهنگیان می‌توانند از سراسر کشور با ورود به سامانه مدرسه مورد نظرشان را رزرو کنند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: برای تعطیلات ایام نوروز آدرس و شماره تماس ستاد‌های آموزش و پرورش استان را به تمامی ادارات اعلام کرده‌ایم و ۱۶ مرکز رفاهی و ۸ مرکز درمانی در این ایام به مسافران خدمات ارائه خواهند داد و تعدادی بروشور و کروکی هم آماده شده که ان شاءالله در ایام نوروز بین مسافران توزیع می‌شود.

محمد تقی‌زاده در خصوص هزینه‌های اسکان مسافران نوروزی در مدارس بیان کرد: از سوی وزراتخانه‌ها هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود که متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در ادامه به امکانات رفاهی در مدارس خوزستان اشاره کرد و گفت: اکثر کلاس‌های ما مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند و این کلاس‌ها در سه درجه تعریف شده‌اند؛ یک گروه اتاق‌های ویژه هستند که دارای امکاناتی از جمله یخچال، تلویزیون، فرش، حمام و تخت بوده و کلاس‌های "الف" دارای فرش، یخچال، پتو و امکانات سرمایشی و گرمایشی‌اند و برخی تلویزیون دارند و گروه "ب" فرش و پتو دارند، ولی تلویزیون و یخچال به صورت مشترک استفاده می‌شود و عمده مدارس خوزستان اجاق گاز برای طبخ غذا و وسایل شستشو و همچنین دارای‌حمام هستند.

انتهای پیام/گ

آماده سازی مدارس خوزستان برای اسکان مهمانان نوروزی

برچسب ها: آموزش و پرورش ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.