دهمین جشنواره ملی علامه حلی در قم با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

اختتامیه دهمین جشنواره ملی علامه حلی در قم به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،پایان جشنواره علامه حلی سراسر کشور،روز پنجشنبه  با تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان  در مجتمع آموزشی امام خمینی قم همراه بود.

آیت الله سبحانی در این مراسم با تاکید بر اهمیت قلم و نقش آن در انتقال تمدن گفت: جشنواره علامه حلی در حقیقت تجسم بخشیدن به احترام قلم است که از پژوهشگران داخلی و خارجی دعوت به نوشتن می‌کند و طلاب را در مسیر نوشتن قرار می‌دهد.

آیت الله سبحانی تحقیق و پژوهش موضوعات مختلف را از تاثیرات جشنواره علامه حلی دانست و افزود: پیشنهاد می‌کنم موضوعات را در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، و اعتقادی مشخص و معین کنید و به طلاب بگویید در این زمینه‌ها تحقیق و پژوهش کنند.

وی تصریح کرد: آثار تولید شده در حوزه باید مفید باشد، به گونه‌ای باشد که اسباب زحمت را برای حوزه فراهم نکند.

آیت الله مقتدایی نیز در این مراسم رشد کمی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: هدف از این همایش تشویق طلاب جوان خواهر و برادر به تحقیق و پژوهش و تولید علم است.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی دبیر جشنواره با ارائه گزارشی از دهمین جشنواره علامه حلی پرداخت و با اشاره به ارسال ۲۲ هزار اثر گفت: امسال آثار این جشنواره ابتدا به صورت استانی ارزیابی و سپس ۳۸۷ اثر به مرحله کشور راه یافتند که در نهایت ۲۰ اثر از طلاب برادر و ۱۴ اثر هم از طلاب خواهر برگزیده شد.

وی افزود: سامانه جشنواره علامه حلی از اکنون آماده دریافت پژوهش‌های طلاب خواهر و برادر در سراسر کشور است و برای ارتقا این جشنواره بخش ویژه‌ای با موضوعاتی همچون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، منشور روحانیت، ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و... اضافه شده است.

در حاشیه این مراسم آثار برگزیده دهمین جشنواره علامه حلی به نمایش درآمد.

انتهای پیام/ش

جشنواره علامه حلی در قم

برچسب ها: حوزه علمیه ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار