کولیوند گفت: در ایام عید نوروز سه هزار پایگاه زمینی، ۴۱ اورژانس هوایی، ۶۰۰ پایگاه و کمپ نیاز مسافران نوروزی را برطرف می‌کنند.

///به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور و نماینده وزارت بهداشت در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور سال ۹۸ اظهار داشت: در تجهیز درمانگاه‌ها و یادمان‌ها طبق نیاز اقدام کرده‌ایم و ۲۷ یادمان را پوشش می‌دهیم.

وی افزود: نیازمندی‌های سراسر کشور را در قالب سه هزار پایگاه زمینی و ۴۱ اورژانس هوایی تأمین می‌کنیم و در ایام نوروز ۶۰۰ پایگاه و کمپ نوروزی در کشور ایجاد خواهیم کرد.

کولیوند تصریح کرد: در شهر‌های مختلف استعداد و امکانات را تجهیز کردیم تا در کمترین زمان خدماتی بهینه‌ برای زائران و مسافران انجام دهیم، همچنین پیام‌نگاری را در مراکز و بیمارستان‌ها نصب کردیم تا هویت افراد مراجعه‌کننده مشخص شود.

وی با ارائه آماری گفت: در طول سال هفت میلیون زائر داریم که تنها ۱۷ هزار نفر از آنان به مراکز درمانی مراجعه کردند،‌ میزان تلفات در این سفر (راهیان نور) نسبت به سفر‌های دیگری که در کشور انجام می‌شود، بسیار کمتر است و با آن‌ها قابل قیاس نیست.

کولیوند افزود: تا امروز تنها ۳۲ عمل جراحی برای زائران راهیان نور انجام شده و این نشان‌دهنده کم بودن میزان جراحات است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: همه بیمارستان‌ها در ایام عید آماده‌باش هستند، همچنین از تمام زائران می‌خواهیم که دفترچه بیمه خود را در سفر همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار