فعالیت نخستین دستگاه ساحل روب در استان بوشهر در پارک ملی دریایی نایبند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این دستگاه ساحل روب با مشارکت یکی از واحد‌های صنعتی فعال در عسلویه خریداری شده و اکنون از آن برای حفاظت از پارک ملی نایبند و جلوگیری از آلودگی ساحل این منطقه حفاظت شده، استفاده می‌شود.

فرهاد قلی نژاد افزود: واحد صنعتی که این دستگاه را خریده یکی از واحد‌های فعال در حوزه حفاظت از محیط زیست به شمار می‌‎رود و امسال به عنوان صنعت سبز برگزیده شده است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری صنایع برای تحقق حفاظت اصولی از محیط زیست، بیان کرد: صنعت می‌تواند در کنار تولید، کار‌های لازم برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن را انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده را میراث‌های طبیعی کشور خواند که به عنوان ذخیره‌گاه ژنی و زیستگاه گونه‌های جانوری و گیاهی مهم از آن‌ها حفاظت می‌شود.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر نیز در مراسم آغاز فعالیت نخستین دستگاه ساحل روب استان، بر توجه به محیط زیست در اجرای طرح‌های توسعه بخش، از واحد صنعتی که زمینه تامین این دستگاه را فراهم کرده تشکر کرد.

پارک ملی دریایی نایبند با مساحت بیش از ۴۰ هزار هکتار در سال ۱۳۸۲، در شورای عالی محیط زیست به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور ثبت شد.

این پارک در ۳۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد و در محدوده شهرستان عسلویه واقع شده است.

سواحل ماسه‌ای نایبند، محل تخم گذاری لاکپشت‌های دریایی است و جنگل‌های متراکم آن محل مناسبی برای پرندگان مهاجر و آبزی در فصل زمستان است.

حرا، کُنار، کهور ایرانی، انجیر معابد، انار شیطان، استبرق، صبر زرد و انواع گیاهان شور پسند از جمله گونه‌های گیاهی این منطقه به شمار می‌رود.

جبیر، گرگ، شغال، کفتار، گربه وحشی، کل و بز، پستانداران دریایی نظیر دلفین و پرندگانی مانند هوبره، کبک، تیهو، انواع باز‌های شکاری و انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی هم از گونه‌های جانوری موجود در پارک ملی دریایی نایبند است.

انتهای پیام/ک

نخستین دستگاه ساحل روب در پارک ملی دریایی نایبند به کار گرفته شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.