مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: ۹۵ هزار هکتار از تاغزارهای استان آلوده به آفت شپشک هستند،

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: خشکسالی و کمبود بارندگی‌ها اثرات نامطلوبی بر منابع طبیعی و کویری خراسان جنوبی گذاشته است.

وی با اشاره به هجوم آفت شپشک به تاغزارهای خراسان جنوبی افزود: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله و نامقاوم شدن درختچه‌ها، شاهد آفت شپشک سفید تاغ بوده‌ایم.

نصرآبادی بیان کرد: از ۱۵ سال گذشته تاکنون میزان آلودگی تاغزارهای خراسان جنوبی به سطح ۹۵ هزار هکتار رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی ۳۵ هزار هکتار آلودگی بحرانی دارد که نیازمند انجام اقدامات اساسی در راستای مقابله با آفت است.

نصرآبادی با بیان اینکه مبارزه با این آفت را با قطع و برش درخت انجام می‌دهیم تا زاد وولد آفت متوقف شود، گفت: این امر نیازمند ۶۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اخذ اعتبار مبارزه با آفت شپشک بیان کرد: تاکنون جلساتی با مسئولان استانی و کشوری انجام شده اما ۳۵۰ میلیون تومان تخصیص داشته‌ایم که بسیار پایین‌تر از حد نیاز است.

نصرآبادی با اشاره به وضعیت بیابان‌های خراسان جنوبی بیان کرد: در یک میلیون هکتار از عرصه‌های تحت پوشش عملیات مدیریت مناطق بیابانی کشور، طرح‌های مختلف بیابان زدایی را اجرایی کرده‌ایم.

 مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: این طرح‌ها شامل ذخیره نزولات و هرزآب‌ها، کاش نهال و غرس کاری و حفاظت و قرق بوده است.

انتهای پیام /ط ا

نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه آفت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.