همایش تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و مشاوران برتر پرورشی آموزش‌وپرورش به‌مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  در این مراسم که صبح امروز  با حضور مسئولان و مدیران آموزش‌وپرورش مناطق برگزار شد از ۷۵ پیشکسوت و ۲۳ مربی و مشاور برتر پرورشی مناطق تجلیل شد.

خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین سخنران این مراسم با تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی و با بیان این‌که مربیان پرورشی نقش سفیران انقلاب را ایفا می‌کنند. گفت: نسل کنونی ما نیاز دارد که دستاورد‌های انقلاب را هنرمندانه به آنان انتقال دهیم.

وی افزود: رسالت مربیان پرورشی تربیت انسان‌هایی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید این رسالت را به بهترین نحو ممکن و با زبان هنر و هنرمندانه انجام دهند.

رحمانی با بیان این‌که ما چیزی به نام تربیت کردن نداریم بلکه معنای درست آن تربیت شدن است گفت: براساس سند تحول بنیادین و در افق ۱۴۰۴ در پی آن هستیم که فضایی ایجاد شود تا استعداد بالقوه دانش‌آموزان فعلیت یابد و در این راه  رسالت ما این فراهم سازی حیطی برای تحقق این هدف است.
وی افزود: امروز برخلاف گذشته که در مدارس فقط مفروضات و محفوظات به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شد؛ معلمان باید به عنوان راهبران دانش‌آموزان در جهت اهداف شجره طبیه گام بردارند.
در این مراسم همچنین از کتاب مجموعه مقالات روان‌شناختی تعلیم و تربیت که از سوی معاونت پرورشی آموزش و پروش استان به چاپ رسیده رونمایی شد.
همنچنین در این مراسم از روئسا و معاونان پرورشی، مدیران کانون‌های تربیتی و مدیران کانون‌های درالقرآن مناطق استان تقدیر به عمل آمد.
دلیل نام‌گذاری هفته امور تربیتی و امور تربیتی این است که در همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در نظام آموزش و پرورش یک نهاد «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت و بر همین اساس شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۵۹ شمسی اقدام به تاسیس ستاد‌های امور تربیتی در مدارس کردند تا دانش آموزان را به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.
انتهای پیام/.

تجلیل از ۷۵ پیشکسوت و ۲۳ مربی و مشاور برتر پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار