معاون صنایع دستی استان خراسان جنوبی گفت: حضور صنعتگران ما در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نسبت به نمایشگاه های قبلی پررنگ تر بوده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،عباس زاده  معاون صنایع دستی استان خراسان جنوبی در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت:این نمایشگاه ویترین خوبی برای معرفی صنایع دستی ما و توانمندی هنرمندانمان است. این نمایشگاه با توجه به تنوع محصولات زمینه ساز توسعه همه جانبه صنایع دستی به ویژه توسعه فرهنگی که یکی از اهداف اصلی نمایشگاه است، باشد.

وی افزود:بازارهای جهانی نیز می توانند همه تولیدات صنایع دستی ایران را در نمایشگاه ببینند.

عباس زاده ادامه داد: ما در برنامه های آتی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی علاوه بر برند مطرح شده برای صنایع دستی سراسر کشور، برنامه هایی چون پنجشنبه های صنایع دستی و حراج صنایع دستی را میبینیم .این برنامه ها می توانند زمینه را برای بتزرگانان و بازاریابان صنایع دستی فراهم کنند تا بتوانیم حرف بیشتری برای گفتن در بازارهای جهانی داشته باشیم.

معاون صنایع دستی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: خبر خوش من برای فعالان صنایع دستی استان خراسان جنوبی این است که در پایان سال نمایشگاه استانی صنایع دستی  را در روستای خراشاد برگزار می کنیم.

وی بیان کرد:با توجه به ثبت اطلاعات و ثبت نام بیش از۶هزار صنعتگر خراسان جنوبی،خوشبختانه حضور صنعتگران ما در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نسبت به نمایشگاه های قبلی پررنگ تر بوده است و بالغ بر ۱۲هنرمند ما تولیدات شان را در این نمایشگاه عرضه کردند.

عباس زاده اضافه کرد: «در برنامه نوروزگاه نیز بیش از۴۵بازار موقت در سطح استان داریم و ۲۷۸غرفه صنایع دستی استان خراسان جنوبی در ایام نوروز میزبان مردم استان و گردشگران خواهند بود.یکی از بحث های توسعه ای ما در حوزه زیرساخت ها خواهد بود و در این قالب مجتمع های صنایع دستی استان را کلنگ زنی کردیم و امیدواریم که برای آن جذب اعتبار کنیم.»

عباس زاده تصریح کرد: «پیگیر برگزاری بازارچه های صنایع دستی در سطح استان نیز خواهیم بود.امیدواریم در اردیبهشت ماه بتوانیم سنگ روستای خور یا خود،جاجیم قائنات و برک شهر مود را به عنوان محصولاتی دیگر برای ثبت ملی به شورای ملی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری معرفی کنیم.»

انتهای پیام / ط 

برپایی بیش از۴۵بازار موقت در ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.