پس از مخالفت آذری جهرمی با تصميم بانک مركزی برای حذف بستر ناامن USSD، پس از گذشت يک سال از وعده آقای وزير، امنيت به كدهای دستوری ستاره مربع برنگشته است.

وعده وزیر ارتباطات برای امنیت کدهای USSD پس از گذشت یک سال محقق نشده است +سندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که حواشی‌ای پیرامون برگزاری نظرسنجی مردمی در صداوسیما در رسانه‌ها مطرح شده است. برخی از کاربران فضای مجازی در چند روز اخیر ادعا کردند که بدون شرکت در چنین نظرسنجی پیامک تایید نظر دریافت کردند.

پس از شکايت صداوسيما و تشکيل پرونده در پليس، سرهنگ نيک نفس معاون فنی پليس فتا گفت نظارت بر اين شرکت‌ها بر عهده وزارت ارتباطات و مجوز آنها از اين وزارتخانه است. محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اين صحبت‌ها در حساب کاربری توییتر خود اين موضوع را رد کرد و نوشت: «این شرکت‌ها مجوزی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارند و فعالیت آنها مطابق قانون تجارت است.»

اما جالب است بدانید که در زمستان سال گذشته به دلیل ناامن بودن کدهای دستوری USSD، قرار شد با صدور بخشنامه‌ بانک مرکزی، از ۱۵ بهمن ماه محدودیت‌هایی در بستر USSD ایجاد شود. اما توییت محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص کرد که وی با این تصمیم بانک مرکزی به شدت مخالفت کرده و جلوی این کار را گرفته است.

وعده وزیر ارتباطات برای امنیت کدهای USSD پس از گذشت یک سال محقق نشده است +سند

وزیر ارتباطات با وعده ارائه راهکارهایی برای تأمین امنیت کدهای دستوری USSD، از توقف فعالیت این بستر توسط بانک مرکزی جلوگیری کرد. اما پس از گذشت یک سال از وعده آقای وزیر، امنیت به کدهای دستوری ستاره مربع برنگشته است و نه‌تنها شاهد بروز تخلفاتی در این بستر هستیم، بلکه بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که اين بستر امنی نيست و تبعاتی فراتر از جابجايي رای در يک برنامه تلويزيونی دارد.

گفتنی است، روز گذشته نیز یک منبع آگاه در بانک مرکزی در گفتگو با روزنامه «شرق» گفت: «صحبت‌های آقای وزیر جالب است؛ زیرا هنگامی که بانک مرکزی تلاش کرد فعالیت انتقال مالی با بستر نا‌امن USSD را متوقف کند، این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که به‌شدت مخالفت کرد و جلوی این کار را گرفت».

موارد ذکر شده نشان می‌دهد ادعای آذری جهرمی مبنی بر اینکه فعالیت شرکت‌های ارزش افزوده و USSD با مجوز وزارت ICT نیست، خلاف واقع است و به نظر می‌رسد وزیر ارتباطات با بیان اینگونه حرف‌ها می‌خواهد از مسئولیت خود شانه خالی کند و توپ را به زمین صداوسیما بیندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گل افشان
۲۲:۲۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام
بعضیها فکر می کنند تحقق کارهای علمی از زیر بالشتشان درمیآورند البته شاید معجزه هم بشود ولی فعالان کارهای علمی معمولا آدمهای معمولی هستند که درسی خوانده اند و به دنبال خدمت هستند البته اینطور طرحها شاید با فراخوان در کشور نتیجه بهتری بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۰۱:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
وقتیکه مجلسیهاورییس دولت حساب کشی ونظارت وارزیابی عملکردیکساله ازوزرای معتمدخود ندارنددیگرچه توقعیست وزیرفلان وزارتخانه درست وبه موقع عمل کند.آقای جهرمی ثابت کردند اینکاره نبوده است وظاهرافردی محافظه کارست وعملاطرف سوداگری وگرانفروشی مخابرات است.18/12/1397
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
آقای جهرمی وعده زیاد به مردم دادند مخصوصا درمورد تلگرام و پیام رسان های داخلی و اخیرا هات گرام و طلا گرام کلا عادت دارند به وعده دادن
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۰:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
تا به امروز هیچ حمایت به درد بخوری از پیام رسان های و نرم افزار های ساخته بچه های ایرانی انجام نشده و به همین دلیل بیکاری جوان های برنامه نویس کامپیوتر بسیار زیاده یا درامد خیلی کمی دارند این دولت هیچ کدوم از وزیر هاش قوی نبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
چرا وعده هاشون و عملی نمیکنند ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
علتش چی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
آقای جهرمی !چراباید روزی چندبار ، وخرد خرد ، ازشارژمان کم شود ؟؟!!! حتی بعداز لغو این تبلیغات ،،، تاجندروز بعد این دزدی! همچنان ادامه پیدا میکنه؟!! چرا؟؟!! شما با این کار چی می گید؟!!""
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
لطفا از راه حل های 5 ثانیه ایه آقای جهانگیری برای حله این مناقشات و مشکلات استفاده بشه....ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
دولت بی تدبیر و نا امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
اگراین کدها برای پرداخت روزمره مردم نا امن است دیگر از این کد استفاده نکنیم حداقل زودتر مردم را در جریان بگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
ربطی به یک شاهی جابجایی امثال من نداره البته شمارو نمیدونم..بهرحال موضوع تراکنش های مهم و اساسی و بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
یه جوری تیتر زدین که انگار وعده های رئیس دولت بعد از چند سال عملی شده که حالا وعده ی یه وزیر نشده !!!بابا اینا هرکدومشون وعده میدن ما میدونیم بعد از 100 سالم عملی نمیشه