کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: ماه رجب و شعبان، ماهی برای پیوند با خالق هستی و آماده شدن انسان جهت ورود به ماه رمضان است.

ماه رجب و شعبان بهترین ماه برای پیوند با خالق هستی به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام بهزادحبیبی در مراسم جشن میلاد امام محمد باقر (ع) گفت: رجب ماه خداوند، شعبان ماه پیامبرخدا (ص) و رمضان نیز ماه بندگان خداوندکه صرف نظر از تمام عبادت‌هایی که در این ایام توصیه شده، این سه ماه فرصت مناسبی است تا بندگان گفتگوی بیشتری با خداوند داشته باشند. 

وی در ادامه افزود: امام باقر (ع) با چهار فرزند عبدالملک بن مروان هم دوره بود که حضرت علی (ع) قبلا خونخواری این افراد را پیشگویی کرده بودند که فرهنگ سختی در آن زمان حاکم بود و خفقان آن دوره حضرت را بر آن داشت تا با تشکیل کلاس‌های درس به تبلیغ اسلام و تربیت انسان‌ها بپردازد و با بصیرت افزایی به مبارزه خود ادامه دهند.

این کارشناس حوزه و دانشگاه بیان نمود: برای پیوند خوردن بهتر انسان با این خاندان الهی بهترین فرصت ماه رجب و شعبان است چرا که سعادت دنیا و آخرت برای انسان در این سه ماه رقم می‌خورد.

وی گفت: در باب ثواب عبادت در ماه رجب مخصوصا روزه و شب زنده داری آن مطالب فراوانی وارد شده است که در این بین روزه روز اول ماه رجب از جایگاه خاصی برخوردار است.

حبیبی اظهار نمود: در روایات اشارات فراوانی به این امر وجود دارذد که در حکایتی از زبان شخصی به نام ثوبان این چنین آمده است که: با رسول خدا (ص) در قبرستان بودیم، حضرت ایستاد و گذشت و دوباره ایستاد. عرض کردم: یا رسول الله، چرا این گونه رفتار می‌کنید؟ پس آن حضرت گریه شدیدی کرد، ما هم گریه کردیم. آن گاه فرمود:‌ای ثوبان، صدای ناله اهل عذاب را شنیدم. بر آن‌ها رحم کردم، دعا کردم و خداوند عذاب آن‌ها را تخفیف داد. سپس فرمود:‌ای ثوبان! اگر کسانی از اهل این قبرستان، که در عذابند، یک روز از ماه رجب را روزه گرفته بودند و یک شب را تا صبح قیام می‌کردند و به عبادت می‌پرداختند، در قبر‌ها معذب نمی‌شدند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطر نشان نمود: حضرت علی (ع) احیا در چهار شب عید فطر و قربان، شب نیمه ماه شعبان و نیز شب اول ماه رجب را بسیار ارزشمند توصیف نمودند.

مراسم جشن میلاد امام محمد باقر (ع) در مسجد جامع بافران با حضور مردم این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ف

جشن میلاد امام محمد باقر (ع) در نایین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار