مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای حفظ درختان کهنسال شهر اصفهان از روش‌های جدید استفاده می شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای حفظ درختان کهنسال این کلان‌شهر از روش‌هایی همچون چال‌کود تهویه‌ای تغذیه‌ای، حفر دریل‌هول و درین هول استفاده کرده‌ایم.

مجتبی حق‌شناس  با بیان اینکه پاییز و زمستان فصل بسیار مهمی برای نگهداری فضای سبز است، افزود: هر اقدام زیربنایی اصلاح بستر و تغذیه گیاهان که در فصل پاییز و زمستان انجام می‌شود، به افزایش مقاومت آنها در سال آینده کمک می‌کند.

وی گفت: فضای سبز علاوه بر بحران آب، با مشکلی به‌نام بحران خاک نیز مواجه است، در فضای سبز شهری، بافت خاک دارای کیفیت مطلوب نیست و در سال‌های دورتر هنگام احداث‌های فضای سبز خاک مناسبی استفاده نشده ، بنابراین باید به تدریج خاک و بستر‌های گیاه را اصلاح کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از روش‌هایی که در سال‌های گذشته برای حفظ درختان کهنسال به کار گرفته‌ایم، چال‌کود تهویه‌ای تغذیه‌ای است، همچنین به‌تازگی از روش حفر دریل‌هول و درین هول استفاده کرده‌ایم که با ایجاد حفره‌هایی در خاک و افزودن خاک‌های سبک و کود‌های ماکرو، میکرو و آلی برای تغذیه و اصلاح بستر شرایط را برای رشد گیاهان فراهم می‌کنیم.

حق‌شناس با بیان اینکه در دنیای باغبانی نوین، روش‌هایی همچون تزریق املاح به خاک و گیاه نیز متداول شده گفت: این روش در چند سال اخیر در اصفهان رایج شده و طی سال جاری به‌صورت ویژه‌تر اجرا می‌شود؛ در این روش، مواد غذایی با فشار متناسب به خاک و گیاه تزریق می‌شوند و به‌تدریج در دسترس گیاه قرار می‌گیرند که این تغذیه‌ها موجب افزایش مقاومت گیاهان در برابر کم‌آبی و سایر تنش‌های محیطی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار