چهارمین جشنواره بوم محلی حلوای ضیابری در دهستان ضیابر صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا مهرگان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان صومعه‌سرا گفت: در آستانه فرارسیدن عید نوروز، چهارمین جشنواره بومی محلی حلوای ضیابری در دهستان ضیابراین شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پخت حلوای ضیابری قدمتی ۵۰۰ ساله دارد، افزود: جشنواره بومی محلی حلوای ضیابری پنجشنبه ۲۳ اسفند ماه ساعت ۱۵ در سالن ورزشی شهدای ضیابر برگزار خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان صومعه‌سرا، با بیان اینکه در این جشنواره جمعی از بانوان در محل برگزاری جشنواره اقدام به درست کردن این شیرینی محلی می‌کنند، گفت: این جشنواره همراه با اجرای نمایش هنرمندان صدا و سیمای گیلان، نمایش عروس گوله، موسیقی پخش زنده با حضور خوانندگان ضیابری و سخنرانی سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی است.

علیرضا مهرگان افزود: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی ما را ملزم می‌کند که چنین سنت‌هایی را تا منسوخ و فراموش نشده‌اند، احیا و سپس به عنوان یکی از جاذبه‌ها در صنعت گردشگری استفاده کنیم.

وی، احیای سنت‌های قدیمی بومی محلی و انتقال به نسل آینده، ثبت و ترویج و نگهداری این آیین‌ها و سنت‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های بومی محلی موجب نشاط و شادی مردم می‌شود و به همین علت در این راستا همیشه با استقبال خوب مردم مواجه هستیم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان صومعه‌سرا تصریح کرد: حلوای ضیابر یکی از شیرینی‌های مشهور محلی و از سوغاتی‌های استان گیلان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

برپایی چهارمین جشنواره بوم محلی حلوای ضیابری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.