به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که حذف بستههای اینترنت همراه بلندمدت، مشترکان تلفن همراه را به درد سر انداخته است. کاهش بستههای بلندمدت اینترنت و البته افزایش چندین باره تعرفههای اینترنت در سال جاری موجب گلایه برخی از کاربران فضای مجازی شده بود. پیش از این تغییر تعرفهها تنها به دو اپراتور بزرگ همراه اول و ایرانسل محدود میشد که بر این اساس قدرت انتخاب مشترکان را به شدت کاهش داد و پس از آن نیز رایتل به تبعیت از بازار تعرفه برای آنکه از قافله عقب نماند، به این گروه پیوست.
در روزهای اخیر بار دیگر بحث افزایش تعرفهها در فضای مجازی توسط برخی از کاربران فضای مجازی مطرح شده است، کاربرانی که از حق انتخاب محدود خود میگویند و نسبت به پیشنهادات جایگزین اپراتورها برای جایگزینی با بستههای قبلی گلایه دارند؛ بستههای بلندمدتی که حالا روز به روز در لیست تعرفههای پیشنهادی اپراتورها از لحاظ مدت زمان کوتاهتر شدند. در ادامه نمونههایی از اعتراض کاربران به تغییرات را میتوانید ببینید.
ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای ارائهدهنده خدمات تلفن همراه در پاسخ به اعتراضات کاربران اعلام کرده است: «این تغییرات در راستای بهینهسازی خدمات در حال ارائه به مشترکان و همچنین با پردازش الگوی مصرف مشترکان و مشتریمداری با ارائه بستههای منطقی و منطبق با نیاز مشترکان تهیه و ارائه میشود.
با این حال به اعتقاد برخی، در رابطه با افزاریش تعرفه اینترنت همراه، غیر از اپراتورها و مشترکان ضلع سومی هم قرار دارد که شامل شرکتها اینترنت ثابت هستند که پیش از این نسبت به ارزانی قیمت بستههای اینترنت همراه شکایت کرده بودند.
انتهای پیام/