معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخشودگی وام کشاورزان خسارت دیده، به استان تخصیص یافته است که تاکنون ۷۰ درصد از سهم استان از اعتبار مزبور جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدمحمود سیدالحسینی معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی با بیان این که مشکل اجرای طرح بخشودگی وام کشاورزان خسارت دیده کمبود اعتبار است ، گفت: ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخشودگی وام کشاورزان خسارت دیده، به استان تخصیص یافته است که تاکنون ۷۰ درصد از سهم استان از اعتبار مزبور جذب شده است.

وی افزود: اعتبار اختصاص یافته، تنها برای بخشودگی بدهی‌ها و جریمه‌های هشت هزار فقره پرونده بدهکار بانکی استان کفایت می‌کند.

سیدالحسینی گفت:حدود ۱۷ هزار کشاورز در استان مشمول بخشودگی وام بانکی هستند که تنها هشت هزار نفر می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی کمبود اعتبار و محدودیت آن، اجرای بخشودگی کارمزد و امهال وام کشاورزان استان را با مشکل و محدودیت روبه رو کرده است.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: با ابلاغ امهال وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی بر اساس بند خ. ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه سال ۹۷، سود و جریمه دیرکرد وام کشاورزان بخشیده و اصل بدهی برای مدت سه سال تمدید می‌شود.

وی بیان کرد: برای بخشودگی وام ها ، بدهی‌های زیر ۸۰ میلیون ریال در اولویت است و پس از آن بدهکاران وام‌های کمتر از ۱۲۰ میلیون ریال و سپس وام‌های کمتر از ۱۶۰ میلیون ریال می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده و با اولویت‌های تعیین شده، تنها بدهکاران بانکی وام‌های زیر ۱۷۰ میلیون ریال استان می‌توانند از این فرصت استفاد کنند.

وی گفت: کشاورزان بدهکاری که سررسید وامشان در بازه زمانی اول مهر سال ۹۶ تا ۲۹ اسفندماه امسال باشد، می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک کشاورزی استان برای امهال وام خود اقدام کنند.

سیدالحسینی افزود: سود و وجه التزام وام کشاورزان بدهکار بخشیده و اصل وام برای سه سال تقسیط می‌شود و سود این سه سال توسط دولت به بانک پرداخت خواهد شد.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: کشاورزان استان که مشمول این طرح هستند هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بدهکار هستند.

گفتنی است: بانک مرکزی اعلام کرده است که تسهیلات بانکی دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در سال زراعی ۹۷‏-۹۶ به مدت سه سال امهال می‌شود.

انتهای پبام / ب 

۱۷ هزار کشاورز خراسان شمالی مشمول بخشودگی وام بانکی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.