مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی این وزارتخانه امسال بالاترین افزایش پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری را این استان داشته است.

افزایش پرداخت وام های روستایی در خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی توانسته است رتبه خود را در شاخص‌های مختلف پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری به طور چشمگیری ارتقا دهد.

وی افزود: با تاکید و دستور استاندار، روند پرداخت سرعت گرفته است و رتبه استان در زمینه شمار طرح‌های مصوب از جایگاه ۱۷ در ۲۲ دی ماه، به رده ۲ استان‌های کشور در اواخر هفته گذشته رسیده است.

نوری بیان کرد: استان به لحاظ شمار طرح‌های منعقد شده هم از رده ۱۸ به چهار ارتقا یافته و از نظر پرداخت تسهیلات از رتبه ۲۱ به هشت رسیده است.

وی افزود: بر اساس سهمیه بندی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، ۳ ممیز ۱۳ درصد از این اعتبارات به خراسان شمالی اختصاص یافته است که ۷۰ درصد از تسهیلات ابلاغ شد که سهم استان ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اعلام شد.

وی تصریح کرد: از این میزان، ۵۰ درصد به استان‌ها تخصیص داده شد که سهم استان یهزار و ۳۱۵ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: از ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال ابلاغی، هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است، اما هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال یعنی مازارد بر سهمیه پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بانک توسعه تعاون ۴۶۵ میلیارد ریال، بانک کشاورزی ۸۱۰ میلیارد ریال، پست بانک ۳۰۰ میلیار ریال و صندوق کارآفرینی امید ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار تسهیلاتی به ۲ هزار و ۹۹۴ طرح پرداخت شده است، افزود: در ۲۲ دیماه امسال، هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۵۶۵ طرح پرداخت شده بود و شمار طرح‌های منعقد شده، در ۲۲ دی ماه ۲۰۷ طرح به ارزش ۵۱۰ میلیارد ریال بود که این رقم در آخرین آمار، به ۳۹۳ طرح به ارزش ۷۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

نوری با اشاره به اینکه شهرستان گرمه و اسفراین بیشترین میزان پرداخت تسهیلات روستایی از سهم ابلاغی را به خود اختصاص دادند، گفت: در شهرستان اسفراین ۴۵۰ میلیارد ریال معادل ۹۲ درصد سهم ابلاغی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: بجنورد ۵۱۰ میلیارد ریال، جاجرم ۹۰ میلیار ریال، راز و جرگلان ۳۹۰ میلیار ریال، شیروان ۴۷۰ میلیارد ریال، فاروج ۲۰۰ میلیارد ریال، مانه و سملقان ۴۶۰ میلیارد ریال، گرمه ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: افزایش قیمت‌ها و نوسان قیمت ارز سبب شده برخی از طرح که ماه‌ها پیش بر اساس قیمت‌های آن زمان نوشته شده است اکنون توجیه اقتصادی نداشته باشد و به همین امر مجریان طرح‌ها را با مشکل روبه رو کرده است.

انتهای پیام / ب

پرداخت تسهیلات روستایی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.