مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز از برگزاری آیین افتتاح طرح جابر بن حیان در این ناحیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیروس حسین پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز گفت: شاید بتوان با جرات این مساله را بیان داشت که طرح جابر بن حیان کارآمدترین طرح‌های آموزشی در مقطع ابتدایی است که در کشور عزیزمان ایران در مدارس و ساختار آموزش و پرورش پیاده سازی شده و در فرایند تدریس و آموزش و پرورش بهبود بسیاری در شاخص‌های خود داشته است.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان خلاق مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز یافته‌های تئوری خود را به صورت عملی به معرض نمایش گذاشتند.

حسین پور بیان داشت: دست ساخته‌های دانش آموزان توسط داوران مجرب استانی و منطقه‌ای داوری و نفرات برتر جهت تقدیر و حضور در مرحله استانی انتخاب خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز عنوان کرد: معمولا کودکان و جوانان در شب چهارشنبه سوری به نیت شادی کردن وارد صحنه می‌شوند، اما به تدریج به سمت ابراز خشونت حرکت می‌کنند و به خود و دیگران یا به اموال عمومی آسیب می‌زنند بدون شک یکی از دلایل این مسئله آن است که آن‌ها شیوه‌های صحیح ابراز هیجان را نیاموخته اند و بلد نیستند که چطور باید شادیشان را ابراز کنند؛ بنابراین ما به عنوان متولیان تربیت، وظیفه داریم دانش آموزان را با شیوه‌های سالم ابراز شادی آشنا، و عواقب بروز رفتار‌های پرخطر را برای آن‌ها بازگو کنیم.

بنیادی، رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص اجرای مانور چهارشنبه آخر سال و بوجود آمدن مشکلاتی برای خانواده‌ها بیان داشت: هماهنگی‌هایی در این خصوص به عمل آمده است تا کارشناسان مرکز فوریت‌های پزشکی و نیروی انتظامی در مدارس حضور پیدا کنند.

گفتنی است: مانور استانی پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال سه شنبه ۲۱ اسفند ماه در دبیرستان پسرانه ۲۲ بهمن با هدف آشنایی دانش آموزان از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری، با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راهور، هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی و آتش نشانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

برگزاری آیین افتتاح طرح جابر بن حیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.