جان‌بابایی گفت: اورژانس تمام بیمارستان‌ها در ایام نوروز فعال است و ۸۰۰ پزشک مقیم در بیمارستان‌ها به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

تشریح برنامه سلامت نوروزی بیمارستان‌ها/ اورژانس تمام بیمارستان‌های کشور در ایام نوروز فعال استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی در ۳۱ استان کشور با تشریح برنامه‌های نوروزی وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه سلامت نوروزی ما در حوزه درمان خدمت‌رسانی به مردم در بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی است و هماهنگی‌های لازم با بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و دولتی را انجام داده‌ایم.

اورژانس باید بیماران را با نقشه ارجاع اعزام کند

جان‌بابایی تأکید کرد: اورژانس تمام بیمارستان‌ها باید در ایام نوروز کاملا فعال باشد و همه بیماران را با هر دفترچه‌ای در بیمارستان‌ها بپذیرند.

وی با اشاره به نحوه انتقال بیماران با اورژانس به بیمارستان‌ها اظهار کرد: مقرر شده است تا اورژانس پیش بیمارستانی بیماران را با نقشه ارجاع اعزام کنند به عنوان مثال بیماری که دچار حوادث جاده‌ای شده است را اورژانس باید به بیمارستان تروما و بیمار قلبی را به بیمارستان مجهز بخش قلب با اورژانس منتقل کند.

ضرورت اعلام لیست پزشکان کشیک و آنکال به مرکز فوریت‌های پزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: لیست پزشکان کشیک و آنکال بیمارستان‌ها باید به مرکز فوریت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شود و مراکز سلامت نوروزی مطابق سال‌های قبل همزمان با شروع سفر‌ها از ۲۵ اسفند فعال خواهند شد.

جان‌بابایی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید کلینیک‌ها و مراکز فعال سرپایی را به استانداری اعلام کنند تا پزشکان در تمام طول نوروز در دسترس بیماران باشند.

وی با اشاره به خدمات دندانپزشکی در ایام نوروز گفت: مراکز دندانپزشکی در برخی بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها با تعرفه دولتی به مردم در ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت‌رسانی ۸۰۰ پزشک کشیک مقیم در بیمارستان‌ها در ایام نوروز

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: ۸۰۰ پزشک مقیم در ایام نوروز در بیمارستان‌ها به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

پرونده الکترونیک از الزامات نسخه نویسی الکترونیک

معا‌ون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه پرونده الکترونیک از الزامات اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی است، گفت: نسخه نویسی و پرونده الکترونیک از سال آینده به صورت گسترده در کشور اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: ما در حوزه درمان در بیمارستان‌ها به سمت الکترونیکی شدن خدمات پیش می‌رویم و در بیمارستان‌ها برای هر ایرانی یک پرونده الکترونیکی در نظر گرفته می‌شود که البته باید توجه داشت که کار وسیعی در پیش داریم، اکنون اجرایی نسخه نویسی و پرونده الکترونیک به صورت پایلوت در برخی از نقاط کشور اجرایی شده است.

الکترونیکی شدن نظام سلامت نیازمند پهنای باند

جان‌بابایی با بیان اینکه الکترونیکی شدن نظام سلامت نیازمند پهنای باند است، اظهار کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز در حال ایجاد شدن است و باید توجه داشته باشیم که مهمترین برنامه وزارت بهداشت برای سال آینده الکترونیکی شدن نظام سلامت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.